Gå til innhold

Lage image fil av en cd

Anbefalte innlegg

Har Warcraft 3 på cd, men er lei av å sette cden inn og ut hele tiden. Har prøvd no cd crack, men har måttet gi opp. Ønsker derfor å lage en image fil av cden på harddisken.

Hvordan gjør jeg dette og med hvilket program. Har nero, noe jeg tror klarer oppgaven, men fungerer ikke det er jeg villig til å prøve andre programmer. Håper på seriøse svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke hvilken kopibeskyttelse W3 har?

Men du må nok bruke CloneCD, eller Alcohol 120% for å lage et image.

Med CloneCD, eller Alcohol 120% kan du montere imagene i en virtuell disk som følger med å disse programmene.

Lenke til kommentar

Ett program som fungerer bra på det meste er CloneCD.

Det kloner cd'en til ett image med kopibeskyttelse og alt, slik at du slipper å bruke crack. En fin måte å få en sikkerhetskopi av cd'ene dine. :wink:

Elaborate Bytes har desverre sluttet å utvikle nye versjoner pga en ny lov, og fjernet det fra siden sin. Men du kan laste ned den siste versjonen HER. Dette er en trial-versjon, så du må mest sannsynlig finne en reg-nøkkel til det, siden Elborate Bytes har sluttet å selge koden til det. :(

(Vet at retningslinjene ikke oppfordrer til piratkopiering av programmer, men siden det ikke finnes noen mulighet til å skaffe nøkkel på lovlig vis lenger, så tror jeg det er lovlig å skaffe en pirat-nøkkel for en gangs skyld...)

Lenke til kommentar

Takker for raske og seriøse svar.

Prøvde med clone cd, og fikk uten problemer lagd en image fil. Fikk da tre filer; .img, .ccd og .sub. Der kommer jeg ingen vei.

Hvordan får jeg lagd en virituel cdrom? Har jgort det men nero, men glemt det...

Lenke til kommentar

hvorfor bruker du ikke bare en no cd-patch som du finner på nettet?

det finnes mange slike, bruker det på alle mine spill! Hater dette med cd jeg og!!. Men jeg oppfordrer ikke til kopiering!!! Du må eie spillet for å installere dette. www.gamecopyworld.com er jo et sted å starte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...