ceau Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Jeg er en 18 år gammel jente, som til neste år kommer til å ta turen nedover til Australia for å studere der. Jeg skal søke meg inn på en skole som heter UNSW, som virker som en veldig attraktiv skole. Er det noen her som har noen erfaringer med utenlandsstudier? Hva er det viktig å tenke på? Hva kreves det av deg for å studere på et universitet i utlandet? OSVOSV.... Setter virkelig pris på svar! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Hva er det viktig å tenke på? At det de underviser vil være mye av det samme som er i Norge, men at hele miljøet rundt vil være enn mye større faktor for deg enn om du hadde studert i Norge. Med det mener jeg at du sannsynligvis kommer til å være redd eller nervøs for hvordan du skal klare deg. Det er viktig at du motiverer deg selv og tar initiativ til å få nye venner, ellers blir det veldig ensomt. Om du er ensom vil studiene også føles tøffere (det har jeg lært veldig mye om). Med en gang du får en vennekrets så blir det mye triveligere. Husk også at Australia ikke er rett rundt hjørnet til Norge, så du må ville dette veldig for å være motivert til å komme deg i gjennom. Du kan liksom ikke bare ta en rask tur hjemom. Hva kreves det av deg for å studere på et universitet i utlandet? Du bør være modig, slik at du har kapasitet til å motivere deg selv, selv når ting blir vanskelig. Husk også at du hittil har lært det meste i livet ditt på norsk. Det er sannsynligvis veldig mange engelske ord og uttrykk som du ikke skjønner hva betyr, som av og til kan gjøre lesing litt vanskelig. Dette er noe du må lære deg for når du skal skrive essays eller rapporter, siden de forventer et par nivåer høyere på engelsken enn det du lærte på skolen (i hvert fall om du vil ha gode karakterer). Sikkert mer som jeg bør si, men kommer ikke på noe mer akkurat nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå