Gå til innhold

Bios flashing

Jofrode

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann hadde et lite spørmål om flashing av bios msiz87g45 HK,

Vist flashinga skulle gå galt finnes det noe recovery så den kan brukes igjen eller det den da død for altid?

På forhond takk for svar

går den kalt- så er det fint lite du kan gjør.

skjedde med meg i april 2013- dette fordi eg gjor en feil.

finn ut hvordan du skal flashe bios- og la pcn gjør jobben- da blir det ikke noe problem. det er enkelt å flashe nye HK

Lenke til kommentar

Heisann hadde et lite spørmål om flashing av bios msiz87g45 HK,

Vist flashinga skulle gå galt finnes det noe recovery så den kan brukes igjen eller det den da død for altid?

På forhond takk for svar

går den kalt- så er det fint lite du kan gjør.

skjedde med meg i april 2013- dette fordi eg gjor en feil.

finn ut hvordan du skal flashe bios- og la pcn gjør jobben- da blir det ikke noe problem. det er enkelt å flashe nye HK

Okey takk :) Må bare finne ut åssen e gjor det riktig på dette hk :)

Lenke til kommentar

Det varierer litt fra hovedkort til hovedkort. Det går an, men det er ofte en del arbeid. Mange nyere hovedkort har en "BIOS recovery procedure" som kan utføres hvis feks flashing av bios skulle gå galt. Du må nesten sjekke manualen på hovedkortet ditt for å finne ut om det har det, og eventuelt hvordan den utføres.

Mvh.

Lenke til kommentar

Det varierer litt fra hovedkort til hovedkort. Det går an, men det er ofte en del arbeid. Mange nyere hovedkort har en "BIOS recovery procedure" som kan utføres hvis feks flashing av bios skulle gå galt. Du må nesten sjekke manualen på hovedkortet ditt for å finne ut om det har det, og eventuelt hvordan den utføres.

Mvh.

Takker for svar. åssen er det man legger inn den nye flashinga riktig

Lenke til kommentar

Okey takk :) Må bare finne ut åssen e gjor det riktig på dette hk :)

ja gjør det :) gjekk galt med meg fordi eg gjor en feil.

men finn ut hvordan du gjør det, så¨går det bra :)

men eg ser på youtube at du har "m-flash" ultility, da er det ikke noe problem å laste ned og flashe:)

Lenke til kommentar

Mvh.

Det står også i manualen til hovedkortet antar jeg.

Enkelt forklart så må du laste ned den nye biosen og legge den over på et eksternt medium. Videre må du inn i bios og kjøre flash derfra.

Lenke til kommentar

Mvh.

Enkelt forklart så må du laste ned den nye biosen og legge den over på et eksternt medium. Videre må du inn i bios og kjøre flash derfra.

Okey takk finner nok ut av det. Burde jo ikke være så evig vanskelig og gjøre dette. har ikke monterhovedkorte da e venter på cpu ,men har hørt mange som har problemer med ustabilt med den orginale biosen

Lenke til kommentar

Mvh.

Okey takk finner nok ut av det. Burde jo ikke være så evig vanskelig og gjøre dette. har ikke monterhovedkorte da e venter på cpu ,men har hørt mange som har problemer med ustabilt med den orginale biosen

Så får e bare innstaler windows og alt det greiean der og så flashe biosen etter det,

last ned herfra- den med nyeste dato, så bruk M flash ultility

http://www.msi.com/product/mb/Z87-G45-GAMING.html#download

Lenke til kommentar

Husk at det ikke har noe for seg å flashe bios dersom alt fungerer slik det skal uten at du flasher. Nye bioser gis ofte ut kun for "added support" for prosessorer og minne. Så mitt råd er egentlig å la den være med mindre du opplever problemer med den slik som den er.

Lenke til kommentar

Husk at det ikke har noe for seg å flashe bios dersom alt fungerer slik det skal uten at du flasher. Nye bioser gis ofte ut kun for "added support" for prosessorer og minne. Så mitt råd er egentlig å la den være med mindre du opplever problemer med den slik som den er.

Okey har hørt rykter om at den er ustabil med den biosen pga ustabilt men må ta rådet ditt og bare ha den som den er kommer det noe galt så flasher jeg heller.

skal han instalere 780 gtx så er det strengt tatt nødvendig

Skal ha i begynnelsen 660gtx. skal oppgraderes til r290 tri-x når det kommer i posten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...