person1 Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Hei! Har vært på speed-intervju hos Accenture, og de inviterte meg videre til Oslo for "case-dag" med tilhørende intervju. Har aldri vært på noe slikt før, og vet ikke hvordan jeg bør forberede meg og hva jeg kan forvente. Er det noen som har erfaringer med intervjuer hos Accenture? Jeg har ikke søkt en spesiell stilling, men blir ferdig med bachelor informatikk (drift av datasystemer ved HiST) til sommeren. Takk! Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Jeg var på case-intervju hos Accenture for noen år siden. Da gjaldt det en sommerjobb. De hadde invitert en gruppe kandidater og ga ut en gruppeoppgave. Vi ble satt på et case for å designe et system for et fiktivt forsikringsselskap med visse funksjonelle rammer. Det var fire intervjuere fra Accenture involvert som fungerte som kunder. Etter et en time med jobbing i gruppe hvor de observerte hvordan man jobbet sammen og hvordan hvert individ oppførte seg, så presenterte vi vår løsning på case individuelt foran 2 "kunder". Til slutt var det en runde med individuelle intervjurunder. Da var det fokus på deg, din søknad og din CV. Jeg vet ikke om de holder på med case intervjuer i grupper lenger. Hvis du ender opp i den situasjonen og vil jobbe der, så gjelder det å være den som tar initiativ og skriker høyest. Da skiller du deg ut i forhold til de andre kandidatene. Det var mye tåkeprat og rare innspill så prøv å kom med noe som gir mening. Det var ikke noe fokus på det tekniske rundt en løsning, kun presentasjon og hvordan man kunne selge løsningen til "kunde". Det er mulig ting har forandret seg og de kommer til å teste deg på det tekniske i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå