Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg takler ikke kjæresten til bestevenninna mi

Anbefalte innlegg

Bestevenninnen min har lenge vært sammen med en gutt jeg oftest ikke setter så stor pris på. Han har vokst opp med en bipolar far, som jeg i stor grad ser har påvirket denne gutten. En dag kan han være utrolig grei og prøver å være grei med et hvert menneske, andre dager er han spydig og gjør det totalt motsatte.

Jeg er mye rundt han grunnet at han er sammen med bestevenninnen min, og over tid er jeg sikker på at han har funnet ut at det er artig å plage meg. Det er nesten på grenseland til mobbing, selv om dette er en måte han prøver å være artig på.

Han elsker å diskutere, men jeg vil ikke si at han er så flink til det teoretisk sett. Han er veldig flink med ord, men når han diskuterer respekterer han virkelig ikke folk som er uenige med han. Altså, jeg mener at en diskusjon ikke funker dersom du håner og bryter ned andres tankesett, noe han gjør. Han har ganske mye makt, nettopp fordi han er så flink med ord. Derfor er det få som kan stoppe han i en diskusjon og alle må bare si seg enig med han.

Tidligere har han diskutert ting om meg, som også har gått ut over selvtilliten min. Siden han er så flink med ord, er det klart at jeg ikke klarer å se positivt på meg selv lengre...

Så klart skjønner jeg at jeg må flire bort alt han sier, i hvert fall ikke ta det til meg, men dette blir vanskelig. Han får meg til å tenke mer nøye over ting med meg selv og jeg blir bare mer usikker på hvem jeg er. Så klart er det farlig av en ungdom og rakke ned på andre ungdommer. Jeg mener - vi er da i utviklingsfasen, vi vet jo ikke HELT hvem vi er enda...

Han er som sagt kjæresten til bestevenninna mi og derfor er jeg endel med han, samt at han går i klassen min. Noen ganger en grei type, andre ganger tærer han ekstremt på meg. Hva skal jeg gjøre?? Anonymous poster hash: 8a872...0f5 Anonymous poster hash: 8a872...0f5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skaff deg en kjæreste som kan få han til å holde kjeft for godt ;)
Fra fleip til alvor så er dette veldig vanskelig å gi noe godt svar på. Uansett hva du sier til han så vil han mest sannsynlig ikke ta det seriøst og/eller argumentere eller vri seg vekk fra konfrontasjonen, noe som gjør det enda vanskeligere for deg i fremtiden.
Jeg vil anbefale at du faktisk snakker med venninnen din en dag dere er alene. Ta en alvorsprat, hun må vite hvordan du føler om hele situasjonen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...