Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke, etter mislykket installering av w 8.1

Anbefalte innlegg

Prøvde å oppdatere maskinen istad fra windows 8 til windows 8.1 (gratis installering). Da pcen re-startet seg så alt ut til å fungere og helt mot sutten av alle innstaleringene sluttet den plutselig å reagere. Kunne se at tastaturet fungerte, men skjermen var helt svart og det forandret seg ikke. Prødve da å skru pcen av og på, men kom da rett til blå skjerm etter hovedkort menyen. Prøvde å skru den av og på et par ganger, og nå reagerer den ikke i det hele tatt..... Skrur den på og den står og jobber hører jeg, men absolutt ingenting skjer.... Skjermen er svart når jeg skrur den på, og det er den hele tiden....

Pcen er ganske ny og rask (selvbygd), og har ikke hatt noen problemer før jeg nå prøvde å installere W 8.1, noen tips for å få den til å fungere igjen?

Kan det eventuelt fungere å sette harddisken jeg har OSet fra pcen inn i en annen pc og prøve å gjøre noe med harddisken derfra? Tror jeg har et windows 7 OS liggende her et sted, så kunne jeg prøvd å innstalere det til harddisken og så satt den inn i den andre pcen og oppgradert til windows 8 da, kunne det fungere?

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg nå er inne i datamskinen ser det jo ut som at alt fungerer :S CPU vifta og alle andre vifter går rundt, og bare for å teste prøvde jeg å åpne cd-roms luka, og den gikk helt fint opp og igjen D:

Men som sagt skjermen er svart og ingenting som skjer, og den reagerer ikke på om jeg skrur pcen av eller på, så er veldig forvirret på hva som kan være feil her nå... :S

Lenke til kommentar

Jeg har ikke nødvendig kunnskap til å hjelpe deg på en god måte. Men list opp hvilke komponenter du har brukt, hk, ram, psu, skjermkort, bruker du hk innebygd grafikk eller eget skjermkort, andre relevante data.

Uten dette er det mye vanskeligere å hjelpe deg her inne.

Lenke til kommentar

Kan nevne at jeg nettopp testet med et annet skjermkort og da reagerer ihvertfall pcen til å komme seg igjennom Hk menyen, før den da kommer til blåskjermen pga SSDen nå har en halvveis installert W 8.1 .... Får prøve å komme meg til system gjenoppretting via HK menyen eller sikkerhets modus eller noe sånt, går dette an?

Men komponenter kan jeg godt liste opp:

CPU: Intel core I5 (ivy bridge k modellen, som er etterfølger til 2500k)

HK: Gigabyte Z68AP-D3

Skjermkort: urelevant, det som fikk den til å reagere og det er et virkelig stein gammalt skjermkort nå :S

Ram: 4 gb corsair vengeance

SSD med OS: samsung SSD 240 GB pro

Strømforsyning: Igjen ulevant siden alt lyser og vifter fungerer her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...