Gå til innhold

Er dette en bra pris på denne laptopen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal spille litt, men blir hovedsaklig brukt til skole. Er ute etter en bærbar som varer og er stabil, å prøver å finne en som gir mest mulig for pengene. Helst med matt skjerm.

Jeg har inntrykk av at MSI er veldig rettet mot spill, men mulig jeg tar feil her?

Jeg tar gjerne i mot flere forslag.

Endret av BigBadAde
Lenke til kommentar

Denne ser meget lovende ut. Men så vidt jeg kan se er det vel ikke matt skjerm?

Det er ikke matt skjerm. Du skal lete lenge etter å finne en maskin som både har matt skjerm og et greit skjernkort for spilling, samtidig som det ikke skal være en "gaming" rettet maskin. Hvilke spill er det du ønsker å spille?

Lenke til kommentar

Denne ser meget lovende ut. Men så vidt jeg kan se er det vel ikke matt skjerm?

Det er ikke matt skjerm. Du skal lete lenge etter å finne en maskin som både har matt skjerm og et greit skjernkort for spilling, samtidig som det ikke skal være en "gaming" rettet maskin. Hvilke spill er det du ønsker å spille?

Jeg skal ikke spille kraftige saker. Går mest i Football manager og noen bil spill(NFS, ikke det nyeste)

Streamer fra sumo, spessielt premier leauge.

Kortet jeg har på laptopen min nå er NVidia geforce 610M. og har I5 3210m. Sliter med kamp motoren på FM og jeg kunne tenkt meg bedre bilde når jeg streamer.

Det må være numerisk tastatur.

Hva menes med at HD er hybrid forresten?

edit: har funnet en maskin på expert. Men den er egentlig en del dyrer enn jeg hadd tenkt..

http://www.expert.no/baerbarpc/asusn56jrs4032hlaptop/p/10659/

Men hvordan er den i forhold til prisen?

Endret av BigBadAde
Lenke til kommentar

Hybriddisk betyr at du har en liten SSD i kombinasjon med en standard HDD. De mest brukte filene legger seg på SSD-delen, typisk filer fra operativsystemet. Med 24GB SSD-del ligger mer eller mindre hele OS'et + litt til på SSD-delen, noe som hjelper betrakelig på opplevelsen (spesielt oppstartstid).

Asus'en på Expert er fint priset, men overkill i forhold tl ditt bruk.

Lenke til kommentar

edit: har funnet en maskin på expert. Men den er egentlig en del dyrer enn jeg hadd tenkt..

Meget god pris, denne ligger normalt sett på 8500-9000 i de fleste nettbutikker. Kan absolutt anbefale den om du har råd til den, og den er mer enn kraftig nok for ditt bruk ihvertfall.

Lenke til kommentar

Meget god pris, denne ligger normalt sett på 8500-9000 i de fleste nettbutikker. Kan absolutt anbefale den om du har råd til den, og den er mer enn kraftig nok for ditt bruk ihvertfall.

Dette er ikke nøyaktig den samme modellen som koster ca 9000 hos de andre butikkene. Expert-modellen har ikke hybriddisk, og den er utstyrt med 2x4GB RAM. Den oppgraderte modellen har hybriddisk og 1x8GB RAM. Ikke det at dette forsvarer prisforskjellen, men kun til opplysning.

Lenke til kommentar

Dette er ikke nøyaktig den samme modellen som koster ca 9000 hos de andre butikkene. Expert-modellen har ikke hybriddisk, og den er utstyrt med 2x4GB RAM. Den oppgraderte modellen har hybriddisk og 1x8GB RAM. Ikke det at dette forsvarer prisforskjellen, men kun til opplysning.

Takk for svar :)

Hmm. Når jeg va innom på expert så påstod selger at det var hybrid disk.. Men er jo ikke sikkert det stemmer? Hvordan kan jeg eventuelt sjekke det på maskinen?

Har det noe å si at det er 2x4GB RAM i stede for 1x8GB? Dvs, hva er forskjellen?

Endret av BigBadAde
Lenke til kommentar

Du kan sjekke modellnr på harddisken i enhetsbehandling. Med en ledig minneplass kan du oppgradere til 16GB RAM ved å sette inn en ekstra minnebrikke. Men 8GB RAM holder plenty. Er det hybriddisk, så er det et pluss. Hybriddisken på denne modellen har uansett kun 8GB SSD-del. Spar heller pengene, så kan du eventuelt heller kjøpe en "ekte" SSD om du finner det nødvendig.

Lenke til kommentar

Har kommet frem til at det kanskje er dumt av meg å kjøpe en PC som er overkill i forhold til det jeg har bruk for. Gikk derfor bort i fra PC'n på Expert.

Var innom Elkjøp å fikk prutet ned denne samsungen 6200kr:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SANP450R5GX03/samsung-ativ-book-4-15-6-barbar-pc-sort

Er veldig usikker på kjøpet, men tok med meg PC'n siden det er åpent kjøp.

Er det noen som har noen formeninger om denne dealen? og evt har formeninger om Samsung?

Jeg opplever pc'n som mye plastikk, men den virker ganske solid likevel.

Jeg er åpen for flere forslag! hvis noen gidder :)

Det er viktig at det er matt skjerm og numerisk tastatur..

Lenke til kommentar

Har kommet frem til at det kanskje er dumt av meg å kjøpe en PC som er overkill i forhold til det jeg har bruk for. Gikk derfor bort i fra PC'n på Expert.

Var innom Elkjøp å fikk prutet ned denne samsungen 6200kr:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SANP450R5GX03/samsung-ativ-book-4-15-6-barbar-pc-sort

Er veldig usikker på kjøpet, men tok med meg PC'n siden det er åpent kjøp.

Er det noen som har noen formeninger om denne dealen? og evt har formeninger om Samsung?

Jeg opplever pc'n som mye plastikk, men den virker ganske solid likevel.

Jeg er åpen for flere forslag! hvis noen gidder :)

Det er viktig at det er matt skjerm og numerisk tastatur..

Det er vel en utgående modell? Både skjermkort og cpu er bare knepent enn det du hadde fra før.

Jeg hadde gått for MSI laptopen som Omnithunder anbefalte. Den gir mye mer for penga enn det Samsungen gjør. Dessuten med det skjermkortet i MSI'en så kan du spille alle typer "lette spill" på max grafikk, men tunge spill som f.eks Battlefield 4 må de greie deg med grafikk på medium eller low(spørs hvor lav fps du trives med).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...