Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns Norge spiller litt feigt. De må tørre ta sjanser av og til

Hvor tar du det fra?

Personlig syns jeg de for eksempel var for offensive i femteomgangen når de valgte å dra rundt en lang cornerguard istedet for å slå og ligge biter. En ned med hammer i femte er det helt fint å blanke, og det var en ok mulighet for at Thomas kunne få dra med sin første uten kinesiske steiner i spill.

Sånn der begrunnet jeg det ihvertfall!

Er så mye ubegrunna negativitet ute og går. Haters will be haters, men når man ikke har peiling i utgangspunktet, er det ikke mye hyggeligere å forholde seg positive?

Disse kineserne har virkelig tatt seg opp, og imponerte virkelig i forhold til hvor de har vært de siste sesongene. Marcel Roque har tydeligvis gjort en veldig god jobb med dem. Nå framstår de selvsikre og har luket bort de fleste åpenbare taktiske feilvurderingene.

Norge har fortsatt alt i egne hender. Slår vi Storbritannia, Sveits og Danmark er vi garantert minst playoff om semifinaleplass. Det er på ingen måte umulig. Men søndag kl 0600 er det skjebnekamp mot skottene. Håper at gutta nyter godt av fridagen sin idag, og kommer freshe og motiverte til kampen. Og så syns jeg de kan begynne å smile og kose seg litt igjen - det er da de er best.

Ta på nickersen og ha det litt gøy utpå der!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja. Nå må vi slå Sveits som vi har hatt store problemer med tidligere og Danmark som bør gå greit. Har ikke helt troa kjenner jeg etter mye dårlig spill, men det er ikke en umulig oppgave

I den grad prosenter er en sann representasjon av prestasjoner, så deler faktisk Norge førsteplassen med Kina og Sverige med 86% som lag hittil. Går an å si at vi har hatt litt uflyt, der vi har bommet på feil tidspunkt samtidig som motstanderne har overprestert akkurat mot oss.

Denne sesongen under ett har Ulsrud hatt taket på Michel på tross av finaletapet i EM, så i utgangspunktet er vi marginale favoritter. Sven Michel har slitt og har spilt svake 77% så langt (Ulsrud har 84%), men han kan plutselig ha dagen og spille 91% som mot Canada... Får vi noen bom av Michel, slik som vi fikk av Murdoch, så går det veien. Men aller helst skal jo gutta våre spille feilfritt og aldri gi sveitserne sjansen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...