Håvard Fossen Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Landets største bruker er kritisk.– Norge har ikke god nok bredbåndsinfrastruktur (Ekstra) Lenke til kommentar
Populært innlegg S-r-ex Skrevet 2. februar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. februar 2014 (endret) "Men kobbejet fungejej jo bja i mange åj til!" Kanskje infrastrukturen hadde vært bedre om ikke noen hadde vært overgira på å beholde kobberet fremfor å anlegge fiber. Endret 2. februar 2014 av S-r-ex 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg Tan28 Skrevet 2. februar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. februar 2014 – Norge har ikke god nok bredbåndsinfrastruktur Ånei, det visste vi ikke... Vi er gjennomsyret av en molbomentalitet der korttenkte løsninger og tilsvarende profitt er langt viktigere enn fremtidssikring og levedyktige løsninger. Tar man i tillegg med i beregningen at norske politikere og deres rådgivere tilsynelatende ser på IKT av alle former som noe mystisk og perifert, frykter jeg at bedringen er mange, mange år unna... 10 Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Dette har vel vi som er mer enn minimalt datainterressert nevnt i flere sammenhenger, opptil flere ganger, i flere år nå. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 jeg trenger fiber, men har ikke og jeg bor ikke akkuratt på det minst bebodde stedet.... 2 Lenke til kommentar
MrRenefo Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Eg bor ca800Meter ifra ei stor fiberlinje men er ingen som har lyst til og ha fiber her så blir fryktelig dyrt for oss få som vil ha det. så er ikke mulig :( ;( Så kan no være bra muligheter rundt om kring vett om mangen steder som det ikke er vanskelig og legge opp fiber men er så dyrt at det ikke er noen som vil betale for det. Så er prisen på installasjon som må ned. 3 Lenke til kommentar
lkjelsberg Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 JEG VIL HA FIBER LANGS HVER JÆVLA TELEFONLINJE! Må nesten til for at jeg skal få fiber i hjemmet ;/ Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Norge har heller ikke god nok vei-infrastruktur, Norge er egentlig ganske oppskrytt.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Denne saken handler om transportnettet og leide linjer, ikke FTTH. 5 Lenke til kommentar
capitane Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Denne saken handler om transportnettet og leide linjer, ikke FTTH. Åpenbart ikke mange som forstår det . . . . 1 Lenke til kommentar
taleg Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Det eksisterer også en definisjon på hver mye båndbredde som må til for at det skal kunne kalles "Bradbånd". I.flg.: (oversatt) Gjennomsnittlig nødvendig båndbredde for å kunne bruke seg av dagens mest brukte innholdstjenester (yoytube, netflix, skype, osv, inkludert div streamingtjenester). Hvor mye båndbredde trengs for å dra nytte av slike innholdstjenester uten lagg/hakking osv: pr 01.01.13 var det offisielle tallet 5.5 mb/s, alt under dette tallet er pr def ikke Bredbånd NB: i dag vil jeg tro at dette tallet er noe høyere, men ikke så veldig mye, eventuelle problemer man opplever med hastigheter over dette, skyldes nok oftest lagg i routing segmentene.. på vei mellom tjeneste og bruker. Og nå som man tillater patenter hvor man kan betalt "ekstra" for "ikke" godkjent materie, tror jeg det er på tide å starte byggingen av et mer robust fritt nett aka ineternet 2.0 (tenk darknet) med innebygd kryptering og obfuscation.. Lenge leve et fritt åpent internett. 1 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Det eksisterer også en definisjon på hver mye båndbredde som må til for at det skal kunne kalles "Bradbånd". I.flg.: (oversatt) Gjennomsnittlig nødvendig båndbredde for å kunne bruke seg av dagens mest brukte innholdstjenester (yoytube, netflix, skype, osv, inkludert div streamingtjenester). Hvor mye båndbredde trengs for å dra nytte av slike innholdstjenester uten lagg/hakking osv: pr 01.01.13 var det offisielle tallet 5.5 mb/s, alt under dette tallet er pr def ikke Bredbånd NB: i dag vil jeg tro at dette tallet er noe høyere, men ikke så veldig mye, eventuelle problemer man opplever med hastigheter over dette, skyldes nok oftest lagg i routing segmentene.. på vei mellom tjeneste og bruker. Og nå som man tillater patenter hvor man kan betalt "ekstra" for "ikke" godkjent materie, tror jeg det er på tide å starte byggingen av et mer robust fritt nett aka ineternet 2.0 (tenk darknet) med innebygd kryptering og obfuscation.. Lenge leve et fritt åpent internett. Hva land er dette fra? (siden det er oversatt) I Norge er bredbånd definert av regjeringen som 640 Kbits (som jo ikke er brukandes til noe....), men man trenger ikke 5,5 Mb/s for å ha en lagg/hakke fri opplevelse på Youtube, Netflix, Skype og andre ting, jeg har 3,2 Mbit (betaler for 5 :'( ) og nettet mitt er ganske stabilt, så jeg kan være på disse sidene uten problemer (oppnår bare 720p da, men men) Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Fiber er eneste løsningen. Og det finansielle? Enkelt. Avlys OL i Oslo 2022, og bruke de 30-50 milliardene det skal koste på å bygge fiber. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Fiber er eneste løsningen. Og det finansielle? Enkelt. Avlys OL i Oslo 2022, og bruke de 30-50 milliardene det skal koste på å bygge fiber.Det der var faktisk ikke en så dum ide. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå