Pilkington1232 Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Ja, hva er det igrunn? Skal på intervju imorgen, stilling kassaleder. Men da jeg søkte på den, fant jeg ingen info om hva det FAKTISK innebærer. Leita rundt på nett, men fant ingenting! Stillingen er på expert. Lenke til kommentar
Pilkington1232 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 (endret) Ingen som vet? Endret 2. februar 2014 av Pilkington1232 Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Det er antagelig en litt lur stillingstittel som skal få jobben med å stå i kassen hele dagen til å virke noe mer attraktiv. Mulig det innebærer noe utvidet ansvar. Mulig jeg tar helt feil. Uansett er det jo bare å spørre på intervjuet. 1 Lenke til kommentar
Pilkington1232 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Det er antagelig en litt lur stillingstittel som skal få jobben med å stå i kassen hele dagen til å virke noe mer attraktiv. Mulig det innebærer noe utvidet ansvar. Mulig jeg tar helt feil. Uansett er det jo bare å spørre på intervjuet. Ja, du har et poeng der. Om jeg finner ut at det er en sånn "råtne i kassa hele dagen", takker jeg nok for meg. Tror det er slik at jeg får ansvar for kassearbeiderne, men er ikke sikker. Er jo på Expert og ikke en butikk Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Siden når er ikke Expert en butikk? OT: Dessverre like uvitende som deg, på hva den stillingen skal innebære. 1 Lenke til kommentar
Pilkington1232 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Siden når er ikke Expert en butikk? OT: Dessverre like uvitende som deg, på hva den stillingen skal innebære. Mente selvsagt matvarebutikk. Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Aner ikke hvordan det fungerer i elektrobutikker, men ville tro det evt. måtte være snakk om en veldig stor butikk for at de skulle ansette en egen "sjef" for kassemedarbeiderne. Tittelen kassaleder i dagligvare betyr helst bare at man sitter mye i kassen, men samtidig har ansvaret for varefylling/eksponering og å holde god orden i kassaområdet. Noe man strengt tatt har ansvar for uansett om man er -leder eller -medarbeider. Lenke til kommentar
Pilkington1232 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Aner ikke hvordan det fungerer i elektrobutikker, men ville tro det evt. måtte være snakk om en veldig stor butikk for at de skulle ansette en egen "sjef" for kassemedarbeiderne. Tittelen kassaleder i dagligvare betyr helst bare at man sitter mye i kassen, men samtidig har ansvaret for varefylling/eksponering og å holde god orden i kassaområdet. Noe man strengt tatt har ansvar for uansett om man er -leder eller -medarbeider. Experten jeg skal på intervju til, er rimelig stor. Expert Stormarked Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 får sikkert krisehåndterings-kurs i forhold til ran... *gjesp... Nei det får du neppe... Bare Kassa-Boss som får det, og tar noen år før du rykker opp til Kassa-Boss. Forøvring trenger du en laaang utdannelse for dette. Lenke til kommentar
barentshavet Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Enkelt og greit. Som kasseleder har du ansvaret for pengehåndtering. Påfylling av kontanter, etterfylling av kontanter og oppgjør. Man skal også hjelpe kasserere dersom de trenger hjelp. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Nå kjenner eg ikkje forholda hos Expert, men vær obs på at slike stillingstittler kan være eit forsøk på å lure deg til å godta at du ikkje får f.eks overtidsbetalt. Etter arbeidsmiljølova så er blant anna lederstillinger unntatt regelverket som omtaler arbeidstid og rettigheiter rundt endringer av arbeidstida. I dei sakene som har gått for retten så viser det at ein i praksis må være butikksjef eller liknande for å blir klassifisert som leder etter arbeidsmiljølova, men dette hindrer ikkje at enkelte arbeidsgivere prøver seg for å underbetale enkelte stillinger. For vanlige arbeidstakere så vil ei henvisning til paragraf i lova være nok til at dei legger diskusjonen død, men det er altså ikkje slik lova skal forstås. Så spør gjerne om dette med overtidsbetaling under intervjuet. 1 Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Som kasseleder har du også som regel ansvar for å sette opp timelister for de som skal jobbe i kasseområdet, evt. noe bestillingsansvar og skaffe folk til å ta vakter hvis folk er syke osv hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå