Gå til innhold

Arnold! "Asta la vista, Davis"


Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-23990

Yup, Arnold ble valgt som guvernør av California...

Syns det er litt morsomt. Folket har talt. Den store mannen skal styre en av verdens største industrier.

Så får vi se om han gjør jobben skikkelig da...

 

Hva syns dere om dette?

Teit?

Funny?

OK?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det hele er komisk.

Amerikanere slutter aldri å overraske, så det blir spennende å se hva som skjer.

Uansett så kommer han til å ha assistenter og rådgivere rundt seg hele tiden som tar en god del beslutninger for han.

 

Let the show begin!

 

Bra tale Arnold holdt foressten med sin engelske aksent. :D

Lenke til kommentar

Jeg tror Arnold kan gjøre en god jobb. Det er ingen tvil om at han kanskje ikke er det skarpeste kniven i skuffen for å si det i sosialdemokratisk sjargong, men det kan hende han har politisk teft. Reagen ble jo også latterliggjort, men på 80-tallet snudde han USA fra å være en tapernasjon til å bli en vinner. Jeg ville uansett heller hatt en Terminator ved kongens bord enn en sliten teolog fra Molde.

http://home.no/koseklaus/godblessusa.mp3

Lenke til kommentar

The Governator!

 

Kunne egentlig ikke brydd meg mindre om hvilke følger guvernørvalget i California får... nå har visstnok California gått med underskudd i mange år (mens Gray Davis og demokratene har hatt makten), men det har man ikke merket mye til i Norge.

 

At delstaten kanskje kommer til å bli styrt av bakmenn hadde forøvrig skjedd om en av de "seriøse" politikerne hadde blitt valgt. Hele USA blir jo som kjent styrt fra kulissene. Høytstående fanatiske kristne, jøder, "commodores" og underholdningsmagnater eier jo som kjent det landet.

 

(Ja, vi er i mindretall, men vi fins - FrP-velgere som slett ikke har noe til overs for USA og deres politikk.)

 

Som mangeårig Arnold-fan er det derimot en ting som bekymrer meg angående guvernørskapet hans - Det blir ingenting av Conan 3: King Conan And The Crown Of Iron!

 

*grine*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Er det ikke slik at arbeidsledigheten i Usa hadde økt med over 3 millioner mennesker under Bush's presidency, og antallet amerikanere som lever under fattigdomsgresen økte med 1, 7 million mennesker i fjor?

 

Mener det. Hjelper ikke å "vinne" kriger og lette på skattene for de rikeste da, man er fremdeles en dårlig president.

 

//sindre

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Er det ikke slik at arbeidsledigheten i Usa hadde økt med over 3 millioner mennesker under Bush's presidency, og antallet amerikanere som lever under fattigdomsgresen økte med 1, 7 million mennesker i fjor?  

 

Mener det. Hjelper ikke å "vinne" kriger og lette på skattene for de rikeste da, man er fremdeles en dårlig president.  

 

//sindre

 

Ja, bare glem at 9-11 skjedde, glem at dot.com økonomien brøt fullstendig sammen...

Ja, alt Bush sin feil. :roll:

 

1,7 mill fler gikk under fattigdomsgrensen ja. Men hvor mange fler folk ble det i USA ifjor? Slike tall betyr ingenting uten en sammenheng, en sammenheng du åpenbart ikke har sans for.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Usas befolkning vokste med knappe 0,9% i fjor, skulle jeg mene. Det tilsvarer vel en rundt 2,5 millioner mennesker. Ok, grovt regnet. Ille at over 50% av dem skulle havne under fattigdomsgrensen i et slikt "sivilisert" land, uansett grunn.

 

Påstod ikke at det 9/11 var Bush feil. Han er jo heller ikke den første idioten de har hatt som president. Vil heller anta at det heller skyldes Usas noe spesielle utenrikspolitikk de siste 50 år, og ikke minst enn rekke mindre smarte muslimer.

 

Men, uansett blir det spennende å følge Arnold som guvernør. Kan godt hende han er dyktig, selv om jeg har mine tvil. Ha en ellers trivelig kveld.

 

//sindre

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

9-11 skapte mye økonomisk kaos i USA...

Nesten alle flyselskapene gikk under...

Staten måtte bruke ufattelig med penger for å få de tilbake igjen, pluss de måtte bruke jævlig med penger på mer sikkerhet over hele landet på flyplasser og ved grensene...

Når staten ikke har mye penger, må de kutte arbeidsplasser, osv.

 

Dot.com eksplosjonen rundt 2000/2001 gjorde at veldig veldig mange var plutselig ute av en jobb. Dot.com boomed rundt 1998-2000 gjorde at veldig mange hadde jobber som ellers ikke ville hatt de. Når dett gikk under i 2001, da var de plutselig ute av sine jobber igjen. Det ble liksom lagd et falskt jobb-marked fordi de selskapene brukte og leide inn mye mer enn de egentlig hadde råd til.

 

Har USA hatt en "spesiell" utenrikspolitikk? I forhold til andre land på deres størrelse? Nå må du jaggu gi deg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...