Sir Bob Skrevet 2. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2014 (endret) Hei! Jeg lurte på om det var noen fordeler med å ta eksamen i automasjon tredje året eller bare å gå automasjon andre året og gå rett i lære og få fagbrev?Er litt i tvil om hva som er best grunnlag for utdanningen min? Endret 2. februar 2014 av Sir Bob Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2014 Du må vell ta alle fag du mangler fra tredje året uansett. Jeg ville ha ventet til jeg hadde hatt de andre fagene først for å oppnå høyest mulig karakter. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 3. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2014 (endret) Det er ikke sikkert at det blir noen lavere karakter av å gå rett ut i lære etter VG2. Noen bedrifter ansetter lærelinger etter Vg2 og så kombineres dette med kveldskurs 2 dager i uken. Selv om det eventuelt blir færre timer med teori så kan det være at man lærer ganske effektivt hvis teorien kan "henges opp på" virkelig industripraksis. Forutsetningen for at dette skal fungere det er jo at man har en læreplass og at bedriften har en slik ordning med kveldsskole. Ordningen finnes i hvert fall i Rogaland, og da skulle man tro at den finnes andre steder også. Endret 3. februar 2014 av arne22 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå