EviLEddiE Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Skal kjøpe meg en av disse eksterne Maxtor-diskene gjennom jobben til innkjøpspris :-). Spørsmålet mitt er egentlig ganske enkelt: Er den ekstra kapasiteten på 300GB-modellen mer verdt enn den ekstra hastigheten på 250GBen? Harddisken skal utelukkende kun brukes til datalagring (dvs at spill/programmer ikke skal installeres/kjøres fra denne). Jeg holder egentlig en knapp på 300GBen, men på tanke på fremtiden er jeg usikker om den lavere hastigheten etter hvert kan bli en ulempe. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Du sier selv at du utelukkende skal bruke den til datalagring. Da er det jo en selvfølge at du kjøper den som gir deg mest plass, altså 300GB harddisken. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 OK, da er 300GB'en bestilt. Jeg var bare litt bekymret over om at 5400RPM/2MB cache kanskje ville bli for lite med tanke på framtiden (som jeg nevnte i slutten av mitt tidliger innlegg). Lenke til kommentar
muffe Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Dette er et spørsmål om smak og behag. En kan jo spørre seg om det er behov for den ekstra hastigheten en 7200 HDD gir når den kun skal kjøres over USB 2.0 eller FireWire. FireWire standarden takler jo kun (i teorien) 400 Mbps eller 50 MBps, som jo blir en god del lavere i praksis. det vil jo bli dette som vil sette begrensningen i et slikt system. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 jeg har 2x 160 gig 5400 rpm.. merker ingen forskjell jeg på dem og wd 120 gigene på 7200 rpm så det går nok bra så lenge du ikke skal bruke den som noe annet en lagring.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå