Konnis Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Sliter med en laptop som hele tiden vil våkne fra hvilemodus. Sony Vaio Fit 14. Har prøvd alt jeg kan på å finne meg inn til innstillinger somskrur av automatisk oppdatering, bytte tidspunkt etc men kommer ikke i mål. Noen tips? Utklipp fra cmd-vinduet: Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 (endret) Har du bredbånd via kabel eller trådløst?Et tips, hvis du har kabel, ta den ut og se om den våkner da?Har du trådløs, dekativer nettverket og se om det er fred å få?Ellers er vel stømalternaltiver en plass å endre på dette. I Bios finnes det valg for wake up by netway.BmOnline Endret 2. februar 2014 av BmOnline Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Våkner både på kabelnett og trådløst nett Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Eh, du har jo noe som har vekket opp laptopen, svchost.exe eller TaskScheduler\Regular Maintenance står jo som lastwake. Sjekk om du finner noe i Task Scheduler. Kontroll panel>Administrative verktøy>Task Scheduler eller hva det nå heter på norsk. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Våkner både på kabelnett og trådløst nett Men jeg spurte om den våkner når du har koplet bort nettverket? BmOnline Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Hallo , dette er ingen feil men en feature ! http://support.microsoft.com/kb/2799178 Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 3. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2014 (endret) Vaioen er konstruert slik at luftsirkulasjonen over cpu etc går over tastaturet, noe som betyr at når laptopen er lukket (som den som regel er når den ikke er i bruk) vil luftsirkulasjonen være slapp. Har ikke lyst til å svi komponenter fordi maskinen bestemmer seg for å skru seg på i hytt og pine. Det å legge seg med en fulladet laptop og stå opp med tomt batteri er heller ikke moro. Sitter i "Oppgaveplanlegging" nå og prøver å fikle rundt. Når jeg åpner en enkeltoppgave og bytter til "generelt"-fanen er checkboxene gråe; kan ikke endre "Kjør enten brukeren er logget på eller ikke" til "Kjør kun når brukeren er logget på". Fant heller ingen option til å skru av automatiske oppdateringer ved gitte tidspunkt under Windows Update-settings, det eneste jeg får gjort er å stille inn på hvorvidt PC'en skal se etter oppdateringer eller ikke (har nå på se etter oppdatering, men ikke last ned automatisk) Edit: bilde: http://i.imgur.com/l6X15B3.png Endret 3. februar 2014 av Konnis Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Ja, det er ikke så morrosamt med de nye "dingsbomsene" som w8 har kommet med. W7 var vel helt grei, hvor du selv kunne bestemme om den skulle ditt eller datt.Jau, jau...BmOnline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå