GunderVidunder Skrevet 31. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2014 Hei. Jeg går nå IKT servicefag og er snart ferdig. (Altså 2 år på Vidregående er ferdig) Har fått lærlingplass og har planer om å studere etter det. Er litt usikker om hva jeg skal bli men akkurat nå ( kan endre seg) så er jeg interessert i konsulent og sikkert emnene. Hva burde jeg gå etter fagbrev? Må jeg ha generell studiekompetanse for å komme inn på nye skoler? Vil mest sannsynligvis ha bachelor og master. Bør jeg ta dette mens jeg går lærling? Altså gen. studie komp? Er det hardt? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 1. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2014 Generell studiekompetanse er ikke så hardt, men regn med å bruke en del tid på skoleoppgaver under lærlingetiden, så går det fint. Lenke til kommentar
GunderVidunder Skrevet 1. februar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. februar 2014 Generell studiekompetanse er ikke så hardt, men regn med å bruke en del tid på skoleoppgaver under lærlingetiden, så går det fint. Er det nødvendig å ha for å komme seg videre? Noe å anbefale? Har hørt noe om Y veien. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2014 Generell studiekompetanse er ikke så hardt, men regn med å bruke en del tid på skoleoppgaver under lærlingetiden, så går det fint. Er det nødvendig å ha for å komme seg videre? Noe å anbefale? Har hørt noe om Y veien. Det finnes mangen veier til rom som de sier, skal du ta noe som ikke krever realfags kompetanse er GSK veien å gå, skal du ta noe som krever det(ingeniør eller lignende) så må du enten ta GSK+realfag, forkurs til ingeniør, Y-veien og sikkert mange andre muligheter også. Men alt handler såklart om hva du ønsker å gå videre på. Lenke til kommentar
ITRulesForever Skrevet 2. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2014 Det er umulig å generalisere da det finnes konsulenter som aldri reiser og det finnes konsulenter som reiser hele tiden. Personlig har jeg reist en del til USA og Asia i sammeneheng med jobben, men etterhvert føler man det er et ork. (man får som regel ikke betalt for å reise hvis man reiser hele søndag og hele lørdag tilbake for en arbeidsuke i USA da føler man at man kunne gjort mye annet hjemme på den tiden som man hadde fått mer ut av) Jeg har dataingeniør etter jeg tok elektronikk på videregående. Etter 4 år tjente jeg 1 mill. (inkludert bonus/overtid) Lenke til kommentar
GunderVidunder Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. februar 2014 Det er umulig å generalisere da det finnes konsulenter som aldri reiser og det finnes konsulenter som reiser hele tiden. Personlig har jeg reist en del til USA og Asia i sammeneheng med jobben, men etterhvert føler man det er et ork. (man får som regel ikke betalt for å reise hvis man reiser hele søndag og hele lørdag tilbake for en arbeidsuke i USA da føler man at man kunne gjort mye annet hjemme på den tiden som man hadde fått mer ut av) Jeg har dataingeniør etter jeg tok elektronikk på videregående. Etter 4 år tjente jeg 1 mill. (inkludert bonus/overtid) Altså du er utdannet data ingeniør? Hvilken utdannelse har du? Sånn ca. hvor jobber du? Stort firma, privat? Osv. Kan du sende meg en personlig melding om dette om du ikke føler får å skrive det her? Det du skriver høres veldig interesant ut. Takk for svar Lenke til kommentar
ITRulesForever Skrevet 2. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2014 Det er umulig å generalisere da det finnes konsulenter som aldri reiser og det finnes konsulenter som reiser hele tiden. Personlig har jeg reist en del til USA og Asia i sammeneheng med jobben, men etterhvert føler man det er et ork. (man får som regel ikke betalt for å reise hvis man reiser hele søndag og hele lørdag tilbake for en arbeidsuke i USA da føler man at man kunne gjort mye annet hjemme på den tiden som man hadde fått mer ut av) Jeg har dataingeniør etter jeg tok elektronikk på videregående. Etter 4 år tjente jeg 1 mill. (inkludert bonus/overtid) Altså du er utdannet data ingeniør? Hvilken utdannelse har du? Sånn ca. hvor jobber du? Stort firma, privat? Osv. Kan du sende meg en personlig melding om dette om du ikke føler får å skrive det her? Det du skriver høres veldig interesant ut. Takk for svar Jeg jobber i et privat firma med flere hundre ansatte i Oslo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå