Gå til innhold

Komplett "ingeniør-PC" - Til bruk av DAK-programmer (Revit, Robot osv)

Anbefalte innlegg

Hei

Må ha en ny PC som først og fremst skal brukes til tunge redigeringsprogrammer, som Revit, Archicad, Robot osv. Det må være bærbar PC, med ikke altfor stor skjerm

Lenge siden jeg har kjøpt PC nå, så jeg har ingen anelse på hvilke komponenter man skal se etter. F. eks hva skiller spesifikasjonene til en gamer-pc i forhold til en "redigerings og tegnings-pc"?

Ser for meg å bruke et sted mellom 5-7K, kanskje litt mer hvis man absolutt må det. Ikke noe mer enn 17 tommer. Gjerne slank hvis det er mulig.

Mvh Jan Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er virkelig seriøs med CAD så bør du gå for en workstation-laptop. Dessverre så må du nesten doble budsjettet ditt for å kunne få noe dugende med FireGL/Quadro og skikkelig kvalitet på skjerm.

Hvis jeg hadde vært i dine sko så hadde jeg kjøpt en proff-laptop pent brukt.

Slik som denne: http://www.ebay.co.uk/itm/Lenovo-ThinkPad-T510-Core-i5-4GB-RAM-NVIDIA-Quadro-NVS-3100M-15-6-Laptop-/111253245837?pt=UK_Computing_Laptops_EH&hash=item19e735cf8d

...Vil være bedre for ditt bruk enn alt nytt du kan kjøpe i din prisklasse.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok. Når jeg sier tyngre redigeringsprogrammer, så er det å ta av. Skal skrive bacheloroppgave for et konsulentfirma, så vi skal bare sette opp et leilighetskompleks. Kun råbygg, så altså det trengs ikke den hissigste PCen for å drive programmet. Men den som er best egnet i 5-8K klassen tenkte jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...