veluci Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Hei. Hvordan er det hvis jeg har en forholdsvis ny bil, å vil bytte den inn i en billigere bil hos en forhandler? Går det? Eller fungerer det bare andre veien, at du bare bytter inn i biler som er verdt like mye eller mer? Takk for svar! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 De fleste forhandlere vil neppe utbetale mellomlegg nei.Uansett om du finner noe som ville gjort det, så tjener du mer på å selge den selv. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Sier seg selv at man sitter igjen med mer penger om man selger selv... Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Spørs hva du vil ha ut av det. Jeg hadde en 2012 Audi A6 Sedan med alt utstyr, men hadde flyttet så nært jobben at jeg fant ut at det ikke var en vits å ha en bil i den prisklassen bare for å bruke den en 1,5 time for dagen i ukedagene. Myste litt rundt og fant ut jeg ville prøve noe nytt, så jeg endte opp med å bestemme meg for å kjøpe en Nissan Leaf. Når jeg gikk til merkeforhandler i Bergen (Sande) for å spørre om jeg kunne levere inn bilen der og ta ut en Leaf gikk det ikke, de tok ikke inn så dyre biler. Jeg endte opp med å levere inn bilen hos Sandven (også i Bergen), og kjøpe en Leaf via de. Må huske at du får mindre igjen for bilen hvis du leverer den til en forhandler, men du slipper alt pøet med å ha folk prøve bilen, at de kommer tilbake å klager, pruting etc etc. Jeg leverte inn bilen min, de slettet lånet jeg hadde igjen, og det jeg hadde til overs ble egenkapital for Nissan Leaf Det går an, men det spørs hva du bytter inn og hos hvem Lenke til kommentar
Itw Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Spørs hva du vil ha ut av det. Jeg hadde en 2012 Audi A6 Sedan med alt utstyr, men hadde flyttet så nært jobben at jeg fant ut at det ikke var en vits å ha en bil i den prisklassen bare for å bruke den en 1,5 time for dagen i ukedagene. Myste litt rundt og fant ut jeg ville prøve noe nytt, så jeg endte opp med å bestemme meg for å kjøpe en Nissan Leaf. Når jeg gikk til merkeforhandler i Bergen (Sande) for å spørre om jeg kunne levere inn bilen der og ta ut en Leaf gikk det ikke, de tok ikke inn så dyre biler. Jeg endte opp med å levere inn bilen hos Sandven (også i Bergen), og kjøpe en Leaf via de. Må huske at du får mindre igjen for bilen hvis du leverer den til en forhandler, men du slipper alt pøet med å ha folk prøve bilen, at de kommer tilbake å klager, pruting etc etc. Jeg leverte inn bilen min, de slettet lånet jeg hadde igjen, og det jeg hadde til overs ble egenkapital for Nissan Leaf Det går an, men det spørs hva du bytter inn og hos hvem Da har du gjort det som er helt vanlig med og bytte inn biler. Fått mindre for din gamle enn den nye er verdt. Til trådstarter, kan hende skader ikke og spørre i såfall. Motsatt av det trådstarter spør om. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 (endret) Fått mindre for den gamle en den nye er verd? Den gamle hadde innbyttepris på 425,000kr. Den nye hadde pris på 249,000kr.... Dette er jo nøyaktig hva trådstarter spør om Endret 5. februar 2014 av AllFather Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 En god forhandler vil se muligheter til å tjene penger, og vil ta inn din dyrere bil og utbetale mellomlegg om du kjøper en billigere en. Og da vil du antageligvis få en dårlig deal sammenlignet med hva du potensielt kan få. Du bør oppsøke en (små)forhandler som kan tilby å selge bilen din i kommisjon. Vanlig sats er 10-20k i kommisjon for bilsalg, noe som ikke er så ille for full polering/klargjøring og det å selge en dyr bil som er potensielt tungsolgt og vanskelig å selge privat, mens en forhandler til kontrast ikke uvanlig kan tilby 50k lavere pris i innbytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå