Romeo_ Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hei! Jeg har selv laget meg et forum i PHP som bruker MySQL, og jeg har stort sett vært veldig fornøyd med forumet, til tross for at det har sine små mangler.. Men i den siste tiden så har jeg lagt merke til at forumet nekter å legge ut store innlegg, og jeg mistenker at INSERT kommandoen i MySQL har noe med saken å gjøre.. Noen som har vært borti noe liknende? :-? :-? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 ehh, nei. Egentlig ikke. Hvor store er store innlegg, og hvordan blir de behandlet. Lenke til kommentar
Romeo_ Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Store innlegg er vel hvertfall over 255 tegn vil jeg vel tro.. Vet ikke om MySQL har noen sperre der.. De behandles bare ved å settes direkte inn i tabellen, mysql_query("INSERT INTO forum_innlegg VALUES(' ', '$id', '$fornavn', '$etternavn', '$epost', '$overskrift', '$tekst', '$dato')"); $tekst variabelen går gjennom to behandlinger: $tekst = preg_replace("[x5c]", "", $tekst); $tekst = str_replace("n", "<br>", $tekst); Disse to behandlingene skjer før INSERT kommandoen.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Du må sjekke hva slags datatype tekst har i databasen, er den varchar(255) f.eks, så er det ikke noe rart at innnleggene blir kuttet. Bruk datatypen TEXT, dette gir muligheten til 65536 tegn (+/- et par for addresering o.l.). SQL for å bytte: ALTER TABLE forum_innlegg CHANGE tekstfelt tekstfelt TEXT; eller: ALTER TABLE forum_innlegg MODIFY tekstfelt TEXT; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå