Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Erfaringer som privatist

Anbefalte innlegg

5 på samfunnsfag eksamen privatis.

Hadde vel sånn 60% av alle timene på skolen, fikk om arbeidsledighet og måtte på 30 min sette meg inn i dette stoffet og sensor spørsmål var organene i FN, jeg kunne bare sikkerhetsrådet. Men nå veit jeg også ministerrådet og generalsekretæren.

Synes jeg fortjente 2-3 men er jævlig fornøyd til ikke å lese noe som helst.

Hadde vært ok+ å ikke lese noe særlig og ende opp med 5, men forblir vel bare en ønsketenking for min del da jeg har en tendens til å alltid trekke det jeg minst ønsker uansett om det er en liten eller stor prøve..

Tror det varierer stort fra lærer til lærer.

Oppgavene min lærer lagde var relativt enkle, i form av at det er vanskelig å dra inn fagord, eller snakke lenge. På grunn av dette så skal siste del av presentasjonen være dialog med lærer for å forklare tilfeldige fagord. Har man da ikke fulgt med i timen, eller lest godt til eksamen. Så sliter man.

Derimot får man en oppgave hvor man har muligheten til å snakke lenge, så vil jeg tørre å påstå at det lettere å få høyere karakter.

Personlig mente jeg også at 5 på samfunnsfag ikke er veldig bra. Hadde selv tre muntlig eksamen, historie(6), engelsk(6) samfunnsfag(5), og hvis det var noen av fagene jeg trodde på forhånd at det var mulig å få en sekser så måtte det være samfunnsfag.

Føler at jeg må gi en tilbakemelding her i og med at du kom med gode tips i forberedelsesperioden min!

Fikk 5 i samfunnsfag (sterk). Fikk globalisering på forberedt og sosialisering på uforberedt.

Fikk 5 i engelsk muntlig. Fikk en kjempemerkelig oppgave som omhandlet Storbritannias historie, men karret til meg en 5'er, heldigvis.

Engelsk skriftlig får jeg vite enten den 18./19. juni men har en god magefølelse!

Jeg skal lese historie og religion denne sommeren/høsten og ha undervisning i 1T, Bi1, Kj1 og Fy1, så det blir veldig hektisk framover, men gleder meg allikvell :p

Så igjen, takk for god hjelp :)

Bare hyggelig.

Hvordan gikk naturfag? Hadde selv naturfag den 11.6 og fikk 6'er.

(Proteinsyntese, mutasjon innen proteinsyntesen, muntlig eksperiment: påvise protein. Sensor spørsmål: Radioaktivitet-alpha/beta/gamma).

Eneste jeg kan si er at jeg aldri har tatt skole seriøst før nå.

Har ikke gått på VGS, men greide forsatt å ta 23/5 på et år med å oppnå ~56,5 poengsnitt over 10 eksamener på to semestre. Så greier jeg det så er det overkommelig for alle. Selvfølgelig burde man legge tid inni det, men man burde ikke frykte det.

Gikk helt greit, begynte å lese typ 3-4 dager før, leste hele dagen før og selve eksamensdagen 05.06, så det gikk som det måtte gå med en 4'er. Det var regelrett grusomt for jeg ble grillet så til de grader. Men jeg tenker å ta naturfagen en gang til etter jeg har hatt biologi, kjemi og fysikk - tror det kan være til min fordel :)

Det er jo kjempebra, gratulerer så mye! Jeg fikk så og si samme oppgave, fikk tema: Teknologi. Snakket om alle mulige stråler, genteknologi, mutasjoner, galvanisk element, varmepumpe, global oppvarming, drivhuseffekten, proteinsyntesen - kort oppsummert alt mulig, det var rett og slett litt overveldende i og med at jeg ble spurt om alt mulig :p På forsøket måtte jeg forklare hvordan en solfanger fungerer, med andre ord veldig enkelt forsøk (heldigvis).

Jeg har tatt skole seriøst men på vgs var jeg veldig skolelei og var uheldig med samtlige lærere, men nå i ettertid er jeg kjempemotivert og gleder meg (faktisk) til å ta fatt på skoleåret som blir veldig travelt, men det er sånn jeg liker det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde geo, fikk 5 uten særlig lesing. Hadde fått 6 med lesing, men hadde jobb hele uka før eksamen

Har psy 1+2, sos 1+2, bio 1+2, rle og kroppsøvning året framover. Blir spennende!

Jeg skal ta bio1+2, kj1+2, fy1, r1, 1t, religion, historie, norsk s+h+m og tenker på å ta psy1+2 og sos1 i tillegg, rett og slett fordi de virker utrolig gøye fag å ha :p Psykolig 1 hadde jeg forøvrig i et halvt år som ekstra fag men læreren var så kjedelig og streng at jeg gadd ikke å ta det mer - men faget var gøy :)

Lykke til forresten!

Endel fag der ja!

Masse lykke til, til deg også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...