Kronidioten Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 God kveld forumhuer! Har et lite dilemma gående som jeg håper noen av dere kan hjelpe meg litt med. Det har seg sånn at jeg idag har noen 4" fremme i dash'en og en subwooer bak i bagasjerommet. Sistnevnte tar en del plass og jeg skulle helst droppet denne og heller fått tilbake den ekstra plassen bak. Så jeg vurderer da å kutte til noen hull i dørene fremme og sette inn noen 6,5" der og droppe 4"ene og subwooferen. Spørsmålet mitt blir da om det holder med kun frontsettet? Jeg er ikke fornøyd med lyden sånn som den er nå og tror kanskje det vil bli bedre med bare 6,5" fremme og diskanter. Noen formeninger? Kan jeg fjerne subwooferen og fremdeles ha god lys med kun 6,5". Eller skal jeg bare la subwooferen stå baki og leve med et mye mindre bagasjerom? Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Jeg har ett komponent sett foran av Focal 6,5". Det lyder bra, men mangler bass. Jeg har prøvd og koblet av subben bak i. Men lyden blir alt for tam det er ikke noe bass. Har også høyttalere i hatthylla, men de skrur jeg rett og slett av uansett, de hjelper noe med bassen/mellomtone. Men blir feil og dårlig lyd og få stemmer osv bakfra. du får god og fin lyd med 6,5" foran, spesielt vis du har en forsterker og ikke bare spiller via spilleren. Bruker bare spilleren selv, men prøvde med forsterker og merke at det ble bedre, du kan spiller høyere og klarere. du kan jo prøve og kjøpe ett sett foran, det blir bedre lyd uansett. Men det klarer ikke og erstatte en kasse bak, det blir tammere og du får ikke de dype tonene og du mangler det lille ekstra (eller store). Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Skjønner. Altså jeg kjøpte en Rockford forsterker, subwoofer og 6,5" av merket Polk Audio med delefiltre. Så jeg hadde jo selvfølgelig koblet disse opp mot forsterkeren. Men jeg har ikke veldig lyst til å lage hull i dørene hvis jeg uansett må ha sub'en. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Monteringen har alt å si. Klarer du å få til en kasse i dørene, så er det det beste, men hvis du kjøper dempematter og demper så mye du kan inni dørene, og tetter åpninger osv med dempematter, så vil du få et greit resultat. Du må også ha en solid innfesting til elementene, så lag til noe i mdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå