Beritaron Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Når jeg åpner Oppdateringsbehandler og ser alle oppdateringer, og klikker 'Installer Oppdateringer', lukker programmet seg og søker etter nye oppdateringer. Om jeg høyreklikker på ikonet i panelet og velger oppdater, så begynner den igjen å søke etter oppdateringer. Dette har aldri skjedd før på noen installasjoner jeg har vært borti. Jeg har valgt norsk som språk tidligere, men den eneste forskjellen her fra alle andre installasjoner er at jeg lastet ned språkpakker under installasjon. Jeg gjorde et søk og ser at det var en bug for Mint 12 og 13 angående Oppdateringsbehandler og norsk språk. Jeg oppdaterte med apt-get update/upgrade, som fungerer, men noen som vet hvordan jeg kan få oppdateringsbehandler til å fungere som normalt? :/ Er det noen andre som har vært borti dette problemet? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Og her har man litt av grunnen til at man bare holder seg til gode gamle CLI pakkebehandlere som apt-get, aptitude, yum eller pacman. Super+t (terminal keybind), ctrl+r, upd, enter og den autocompleter "sudo aptitude update && sudo aptitude safe-upgrade". Raskere og enklere enn Ubuntu Software Center og Mints "Oppdaterinsgbehandler". For din bug spesifikt tipper jeg du har mer hell ved å prøve Mint eller oppdateringsprogrammet offisielle kanaler eller her på forumet, men kan jo hende noen har erfaring med det for all del. 1 Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 (endret) Var hjemme igjen nå. Samme skjedde igjen. Fungerer greit å oppdatere via terminalen så gjør bare det når jeg er innom. Lurer på om jeg skal recorde hva som skjer og sende inn en bug report, men det har blitt påpekt tidligere. @person: Jeg bruker selv Manjaro for øyeblikket, men har ikke hatt noen fast distribusjon. Den blir byttet ut stadig. Grunnen til at jeg la inn Mint er fordi jeg måtte legge inn noe raskt som støttet Java, Flash, to printere, og en del annet. XP ligger igjen på en recovery-partisjon, men gidder ikke å installere det igjen nå som de mister oppdateringer snart. Endret 17. februar 2014 av Tamarin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå