tek73 Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Kjøpte et nytt hovedkort og prossesor til min bror. Nå da vi vil starte maskinen starter den ikke. Ingen lyd fra powersupplyet eller noe. Vi har sjekket sikringen i strømforsyningen den er fin. Har noen noe råd til å komme videre. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 bakpå pcen er det en sort knapp hvor det står 0 og 1. trykk på ett-tallet. Lenke til kommentar
Skillz Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 sjekk at når du byttet HK at det ikke er en spacer til overs. Viss dere brukte en spacer indre står denne sikkert opp i Hk og lager kort slutnig. Ellers er det lurt å sjekke at begge strøm kontaktene er på plass. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Sikker på at "Power Switch"-connectoren er koblet riktig til hk? Prøv å snu den. Det kan hende at polariteten er feil. Dersom det ikke hjelper kan du prøve å utelukke av/på-knappen som feilkilde ved å starte maskinen uten bruk av knappen. Finn pinnene der "Power Switch"-connectoren skal sitte, og bruk f.eks. en skrutrekker til å starte maskinen. Dersom du har en annen PSU kan du prøve denne på hovedkortet til å utelukke den opprinnelige PSUen som feilkilde. Hjelper ikke det ville jeg ha koblet fra alle optske drev samt harddisker og floppy, for så å prøve å starte maskinen. Har vært borti at defekte optiske drev har vært årsaken til at en maskin ikke vil boote. Fortsett slik og feilsøk, og til slutt vil du sitte igjen med svaret. Det kan jo hende at du får alt til å fungere fint hver for seg bortsett fra hk, og da kan du konkludere med at det er hk som er defekt. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 sikker på at hk'et ditt støtter cpu'en? vet ikke om det ville resultere i at den ikke starter men.. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 bakpå pcen er det en sort knapp hvor det står 0 og 1. trykk på ett-tallet. Lenke til kommentar
tek73 Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Takker for alle innlegg. Det var den ene usb-kontakten som stoppet hele systemet og det er det mest merksnodige jeg har sett. Så har jeg lært det en usb-kontakt kan Kan stoppe både strømforsyningen og "kortslutte"hovedkortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå