Bykatt Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Strålende idè å lete i gamle bilder og gjøre dem klare for fest for en som for tiden bare tar bilder med kompaktkamera, og knapt nok det. Pingle må det bli. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 1. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2014 1. Siste hvilested Sony NEX-5N 18-55mm på 18mm - ISO 100, f/7.1, 1/400s. 4 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Tøft bilde! Takk! Stramt og fint. Tusen takk! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 2. Solnedgang Canon EOS 350D 55-250mm på 250mm - ISO 400, f/5.6, 1/250s. 2 Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Der første der er helt knall synes jeg! Symmetrien, kamerastandpunkt, lys, skygger... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 8. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2014 Bilde 1 var sterkt! Det var en sterk opplevelse. Jeg var på ferie i USA, og vi var på biltur. Da kjørte vi plutselig forbi den største kirkegården jeg noensinne har sett. (Alt er større "over there"). Det viste seg å være en militærkirkegård. Der lå døde soldater fra ulike kriger USA har deltatt i side om side, rett ved havet og med strålende sol. Med militær presisjon på gravstenene. Vakkert, på en rørende måte. Der første der er helt knall synes jeg! Symmetrien, kamerastandpunkt, lys, skygger... Takk! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Synes så absolutt bildet av gravsteinene imponerte meg mest her. Så enkelt, men allikevel så utrolig flott komponert. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 8. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2014 (endret) 3. Håp Sony NEX-5N 30mm macro - ISO 1000, f/3.5, 1/60s. Edit: Vi hadde kommet til 3, ja... Endret 8. februar 2014 av Bykatt 1 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 8. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2014 Synes så absolutt bildet av gravsteinene imponerte meg mest her. Så enkelt, men allikevel så utrolig flott komponert. Takk, takk. Vanskelig å formidle stemningen helt. Det var så vakkert der, men på en så trist måte. Uendelig rekker med gravsteiner... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Det siste der likte jeg godt og grunnen er ikke at det var så "flott" bilde, men i mitt hode så bledet skapt en liten historie om en litt trist mann som går inn i et rom for å få litt inspirasjon til livet og dermed også håp, mens på det lille bildet på veggen så kommer det liksom en gutt ut smilende. Men,sikkert bare meg som ser dte slik, hehe. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 8. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2014 (endret) Det siste der likte jeg godt og grunnen er ikke at det var så "flott" bilde, men i mitt hode så bledet skapt en liten historie om en litt trist mann som går inn i et rom for å få litt inspirasjon til livet og dermed også håp, mens på det lille bildet på veggen så kommer det liksom en gutt ut smilende. Men,sikkert bare meg som ser dte slik, hehe. Merkelig hvordan andre noen ganger kan ordlegge seg bedre om et bilde en har tatt, enn en klarer selv. Jeg syntes bildet har noe ved seg uten at jeg klarte å sette fingeren på det, det er jo ikke egentlig særlig. Men etter å ha lest din kommentar, tenker jeg at det er noe med kontrastene mellom den rike vestlige alvorlige mannen, og den glade "fattige" gutten på bildet i bildet som faktisk illustrerer håp. Kommentaren din var veldig tankevekkende for meg, tusen takk. Endret 8. februar 2014 av Bykatt Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Fint komponert bilde 3.....og gjorde seg i sv/hv Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Likte det siste bildet godt, men nummer 1 er favoritten. Et tankevekkende bilde. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Det siste der likte jeg godt og grunnen er ikke at det var så "flott" bilde, men i mitt hode så bledet skapt en liten historie om en litt trist mann som går inn i et rom for å få litt inspirasjon til livet og dermed også håp, mens på det lille bildet på veggen så kommer det liksom en gutt ut smilende. Men,sikkert bare meg som ser dte slik, hehe. Merkelig hvordan andre noen ganger kan ordlegge seg bedre om et bilde en har tatt, enn en klarer selv. Jeg syntes bildet har noe ved seg uten at jeg klarte å sette fingeren på det, det er jo ikke egentlig særlig. Men etter å ha lest din kommentar, tenker jeg at det er noe med kontrastene mellom den rike vestlige alvorlige mannen, og den glade "fattige" gutten på bildet i bildet som faktisk illustrerer håp. Kommentaren din var veldig tankevekkende for meg, tusen takk. Jeg har den siste tiden prøvd å "lese" innholdet i bilder på en litt annen måte. I stede for å kun se om et bilde er flott eller ikke holder liksom ikke alltid. Noen ganger så finner man egne verdier i et bilde. Om det var intensjonen til fotografen eller ikke spiller liten rolle. Poenget er at andre finner bildet ditt tiltrekkende på en eller annen måte. Enda mer imponerende er det når bildet i utgangspunktet ikke er veldig "flott" og prangende, men som allikevel tiltrekker av den grunn at beundreren ser en slags historie i det Så et bilde kan i mine øyne vinne på mange måter I min bildetråd så blir det nok mye landskapsbilder til å begynne med da det var det jeg tok mye av en gang i tiden. Etter vært så vil det nok gå mer og mer bort fra dette til forhåpentligvis bilder med litt mer "innhold". Vertfall i mitt hode da Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Veldig spesiell atmosfære i det siste bildet, for meg virket tittelen *Håp' nesten ironisk, jeg ser fire (hvis du tar med hatteskyggen i det øverste til venstre) skikkelser som går i hver sin retning, og et tildekket, forlatt vindu. Fint bilde som setter i gang tankene. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Fint komponert bilde 3.....og gjorde seg i sv/hv Takk. Tatt på en Nobels fredpris-utstilling for en stund tilbake. Likte det siste bildet godt, men nummer 1 er favoritten. Et tankevekkende bilde. Takk! Jeg har den siste tiden prøvd å "lese" innholdet i bilder på en litt annen måte. I stede for å kun se om et bilde er flott eller ikke holder liksom ikke alltid. Noen ganger så finner man egne verdier i et bilde. Om det var intensjonen til fotografen eller ikke spiller liten rolle. Poenget er at andre finner bildet ditt tiltrekkende på en eller annen måte. Enda mer imponerende er det når bildet i utgangspunktet ikke er veldig "flott" og prangende, men som allikevel tiltrekker av den grunn at beundreren ser en slags historie i det Så et bilde kan i mine øyne vinne på mange måter I min bildetråd så blir det nok mye landskapsbilder til å begynne med da det var det jeg tok mye av en gang i tiden. Etter vært så vil det nok gå mer og mer bort fra dette til forhåpentligvis bilder med litt mer "innhold". Vertfall i mitt hode da Interessant utvikling som jeg kjenner meg igjen i. I starten som hobbyfotograf prøver man å lage et "pent" bilde. Men etter hvert forsøker man å skape historier i bildet sitt i stedet. Begge deler er utfordrende, vanskelig og morsomt, synes jeg. Veldig spesiell atmosfære i det siste bildet, for meg virket tittelen *Håp' nesten ironisk, jeg ser fire (hvis du tar med hatteskyggen i det øverste til venstre) skikkelser som går i hver sin retning, og et tildekket, forlatt vindu. Fint bilde som setter i gang tankene. Takk - et eksempel på at andre ser noe i mitt eget bilde som jeg selv ikke ser før andre påpeker det! Håp tok jeg som tittel egentlig mest fordi det var det som var temaet på de opprinnelige fire bildene i utstillingen, og således det som står på veggen. Men det kan tolkes til å ha flere lag, ja - jeg ser absolutt det! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 4. Ridder på hvit hest Sony NEX-6 35mm - ISO 100, f/5.6, 1/160s. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå