RandiA Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 In the mirror hadde fin stemning ja...og morsomt med det gamle bildet av Åge - det blir jo ganske historisk. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2014 In the mirror hadde fin stemning ja...og morsomt med det gamle bildet av Åge - det blir jo ganske historisk. Takker for kommentar! Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 13. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2014 13. februar - Lisa gikk til skolen ...eller mer sannsynlig, bare hamre løs...1990. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Det gjorde seg i sv/hv.... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 13. februar - Lisa gikk til skolen ...eller mer sannsynlig, bare hamre løs...1990. untitled103shsmall.jpg Morsomt situasjonsbilde. Har musikkinteressen holdt seg? Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Mange bra konsertbilder, og en 80-talls Åge er ikke og forakte. Ellers var den blå-gule forbindelsen til "søta bror" flott og fargerik. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 Det gjorde seg i sv/hv.... Takker! 13. februar - Lisa gikk til skolen ...eller mer sannsynlig, bare hamre løs...1990. untitled103shsmall.jpg Morsomt situasjonsbilde. Har musikkinteressen holdt seg? Takker! Ja, men kun som lytter Mange bra konsertbilder, og en 80-talls Åge er ikke og forakte. Ellers var den blå-gule forbindelsen til "søta bror" flott og fargerik. Takker! Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 (endret) 14. februar - Golden sunset Tatt på Naxos, Hellas, i 1995. (Edit: Skriveleif) Endret 14. februar 2014 av Jan R. Halvorsen Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Stemningsfullt - jeg må ha sett dette en eller annen gang for mange år siden - måtte ha vært på en båttur. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 15. februar - Tidlig morgen Ved soloppgang, Oia, Santorini, Hellas - fremdeles i 1995 Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 (endret) Artig å se noen bilder fra før jeg ble født. Mange flotte komposisjoner og særlig mye flott lys. Svinesund med svenskefargene er særdeles pent. Kjekt uten den prangende nybroen Endret 15. februar 2014 av Andreasfe Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Artig å se noen bilder fra før jeg ble født. Mange flotte komposisjoner og særlig mye flott lys. Svinesund med svenskefargene er særdeles pent. Kjekt uten den prangende nybroen Takk for kommentar! Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 16. februar - Sperlonga, Italia, 1996. Kan se ut som jeg har tenkt litt komp her Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Alltid spennende med slike "gjennomganger" - fin lys-skygge-virkning Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 Alltid spennende med slike "gjennomganger" - fin lys-skygge-virkning Takk for kommentar! Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 17. februar - I ly for regnet Fremdeles 1996, fremdeles Italia. Skulle gjerne hatt med hele huleåpningen, men hulen var ikke dyp nok for optikken jeg hadde. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Jeg misunner deg tilgangen til en ordentlig skanner, har ikke funnet noe på markedet som jeg synes har en anstendig pris og som jeg tror er brukbart. Fortsatt fine bilder her, likte særlig godt den gyldne solnedgangen over Naxos. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 17.februar ga en fin "Rorschach-klatt" - og Jorun, jeg er meget godt fornøyd med min scanner - tar dias og gamle bilder, aviser etc - det er Canon CanoScan 8800F, rask og lydløs er den også, i forhold til min gamle.... Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 18. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2014 (endret) Jeg misunner deg tilgangen til en ordentlig skanner, har ikke funnet noe på markedet som jeg synes har en anstendig pris og som jeg tror er brukbart. Fortsatt fine bilder her, likte særlig godt den gyldne solnedgangen over Naxos. 17.februar ga en fin "Rorschach-klatt" - og Jorun, jeg er meget godt fornøyd med min scanner - tar dias og gamle bilder, aviser etc - det er Canon CanoScan 8800F, rask og lydløs er den også, i forhold til min gamle.... Takker dere begge! Ja, en ordentlig scanner vil være gull verdt for en som har mye gammel film og/eller dias. Jeg kjøpte en brukt Nikon Coolscan (uten diasmater...) for omtrent like mye som nyprisen for 6-7 år siden, så de holder seg utrolig i pris. Typisk tilfelle av tilbud og etterspørsel, Nikon har jo sluttet med å lage disse. Jeg har scannet dias, en og en...det tar utrolig med tid! Har scannet flere tusen bilder, og når ett bilde tar ca. 4 minutter er det bare å begynne å regne Kvaliteten blir veldig bra hvis diasen er korrekt eksponert, men særlig Kodacrome har litt issues med fargebalansen. Edit: Har man vanlige filstriper, ikke klippet opp, går det endel fortere, eller iallfall, man kan mate inn hele strimmelen med 4 bilder av gangen.. Endret 18. februar 2014 av Jan R. Halvorsen Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 18. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2014 18. februar - Blåtime Amalfikysten, Italia, 1996. Apropos det jeg nevnte over, her er et typisk eksempel hvor man ser det tekniske i scanningen ikke er like tipp topp, men jeg syns det har noe ved seg allikevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå