Gå til innhold

Februarfest 2014 - Jan R. Halvorsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gjorde seg i sv/hv.... :yes:

Takker!

13. februar - Lisa gikk til skolen

...eller mer sannsynlig, bare hamre løs...1990.

attachicon.gifuntitled103shsmall.jpg

Morsomt situasjonsbilde. Har musikkinteressen holdt seg?

Takker! Ja, men kun som lytter ;)

Mange bra konsertbilder, og en 80-talls Åge er ikke og forakte. Ellers var den blå-gule forbindelsen til "søta bror" flott og fargerik. :roll:

Takker!

Lenke til kommentar

Jeg misunner deg tilgangen til en ordentlig skanner, har ikke funnet noe på markedet som jeg synes har en anstendig pris og som jeg tror er brukbart.

Fortsatt fine bilder her, likte særlig godt den gyldne solnedgangen over Naxos.

17.februar ga en fin "Rorschach-klatt" - og Jorun, jeg er meget godt fornøyd med min scanner - tar dias og gamle bilder, aviser etc - det er Canon CanoScan 8800F, rask og lydløs er den også, i forhold til min gamle....

Takker dere begge! Ja, en ordentlig scanner vil være gull verdt for en som har mye gammel film og/eller dias. Jeg kjøpte en brukt Nikon Coolscan (uten diasmater...) for omtrent like mye som nyprisen for 6-7 år siden, så de holder seg utrolig i pris. Typisk tilfelle av tilbud og etterspørsel, Nikon har jo sluttet med å lage disse.

Jeg har scannet dias, en og en...det tar utrolig med tid! Har scannet flere tusen bilder, og når ett bilde tar ca. 4 minutter er det bare å begynne å regne ;)

Kvaliteten blir veldig bra hvis diasen er korrekt eksponert, men særlig Kodacrome har litt issues med fargebalansen.

Edit: Har man vanlige filstriper, ikke klippet opp, går det endel fortere, eller iallfall, man kan mate inn hele strimmelen med 4 bilder av gangen..

Endret av Jan R. Halvorsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...