Gå til innhold

Blir frakoblet alle spill men kan fortsatt surfe

Anbefalte innlegg

Hei,

Har hatt det samme problem i over et år nå og begynner å bli ganske sliten.

Det som er problemet er rett og slett at jeg blir frakoblet helt tilfeldig når jeg enten spiller eller er på steam f.eks. MEN, jeg kan fortsatt surfe uansett hva.

Et eksempel er League of Legends, plutselig får jeg enten 4000+/500 eller 999 ms ping, 'Attemting to reconnect' popper opp og jeg får ikke til å røre meg men får fortsatt til å se andre folk bevege seg ingame og høre folk på skype/andre komm. program. Skype iconet blir blått som vises at jeg har blitt dc'a, men som sagt jeg hører de andre.

Samme er det med program som steam og origin, blir kobla helt ut og blir spurt om å logge inn i offline mode.

Som sagt, det er helt tilfeldig når det skjer, men nå har det begynt å skje litt oftere. Er litt vanskeligå si hvor lenge det varer, men sånn ca 30-sec - halvtime på det værste. Kan skje flere ganger om dagen.

ISP'en min er GET eller Loqal, vet egentlig ikke forskjellen.

Linja vår er egentlig 6/0,60 men vi har halvparten av det nå for en eller annen grunn.. Feel the pain

Bruker kabel

Vet egentlig ikke forskjellen på en ruter/modem, men det står at det er et 'multimodem' fra Loqal. Kobla i en splitter sammen med tlf inn i veggen.

Er 99% sikker på at det ikke har noe med PC'en min å gjøre. Helt ny ferdigbygget pc fra komplett. Den gamle pc'en hadde ingen problemer på andre nettverk. Så det jeg sier er at jeg er ganske sikker på at problemet ligger i fra ruter-isp.

Nettverkskabelen min har også hatt 0 problemer på andre nettverk, så det ligger ikke der heller.

2 andre pc'er i huset som får samme problemet, men problemet skjer uansett om det er bare 1 på nettet om gangen.

Fikk fikset det samme problemet for ca. et halvt år siden, men nå er det tilbake, dessverre. Sendte mail til Loqal for ca 1 mnd siden, men har ikke fått noe hjelp så jeg tenkte å spørre her i mellomtiden.

Forrige gang vi fikk hjelp konfigurerte de noe jeg ikke har anelse på + at vi fikk en ny ruter.

Søkte på noen forum og dette er det nærmeste til mitt problem:
http://www.techsupportforum.com/forums/f31/random-internet-disconnects-567969.html

Fikk beskjed å teste på denne nettsiden, her er resultatene: http://n2.netalyzr.icsi.berkeley.edu/summary/id=43ca208a-28711-274aa88b-3ae4-445a-a9cf#dns_properties

Håper det var en god nok forklarelse, men hvis det er noe mer dere trenger å vite så er det bare å spørre. Takk på forhånd

Snakkes!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt ligger nok i at multimodemet (eneste "router" du har) kneler under belastningen... Hva slags modem er det egentlig?

Anbefaler deg å skaffe den en Asus RT-N66U, AC66U eller AC68U router.. Alle de 3 klarer fint det du kan tynge dem ned med, mens dem ler av deg og tenker "is this all you've got?" :p

Sett modemet i bridge modus og koble til din nye router og enjoy problemfri gaming! ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Problemet ditt ligger nok i at multimodemet (eneste "router" du har) kneler under belastningen... Hva slags modem er det egentlig?

Anbefaler deg å skaffe den en Asus RT-N66U, AC66U eller AC68U router.. Alle de 3 klarer fint det du kan tynge dem ned med, mens dem ler av deg og tenker "is this all you've got?" :p

Sett modemet i bridge modus og koble til din nye router og enjoy problemfri gaming! ;)

Hei! Takk for svar og beklager for seint svar, haha.

Er du sikkert på at dette vil funke? Vil helst ikke sløse ca 1k på ruter uten at det vil gjøre en forskjell.

Hvordan utfører jeg 'Sett modemet i bridge modus og koble til din nye router'?

Det som er problemet er at vi fortsatt har halv hastighet, og ikke noe svar fra loqal ennda.. For en gjeng!

Snakkes

Lenke til kommentar

Ja! 99,9% sikker! Modem/routere fra ISP'er er ofte (alltid) ræææææææææva!! Dessverre.....

Du må enten logge deg inn på modmet/routeren fra Loqal og velge bridge mode fra menyen, eller gjøre dette via nettsidene (Din side), eller kontakte kundeservice å be dem gjøre det.. Kommer an på hvordan Loqal sitt opplegg er...

Gå til Kundesupport på Loqal sine sider og finn boksen din der under riktig meny. Der bør det meste stå...

Lenke til kommentar

Ja! 99,9% sikker! Modem/routere fra ISP'er er ofte (alltid) ræææææææææva!! Dessverre.....

Du må enten logge deg inn på modmet/routeren fra Loqal og velge bridge mode fra menyen, eller gjøre dette via nettsidene (Din side), eller kontakte kundeservice å be dem gjøre det.. Kommer an på hvordan Loqal sitt opplegg er...

Gå til Kundesupport på Loqal sine sider og finn boksen din der under riktig meny. Der bør det meste stå...

Takk for svar!

Får vel se å få skaffet meg en router da. Hvilken av de 3 du nevnte vill du ha valgt hvis du var meg?

Må vel krysse fingrene nå da :)

Lenke til kommentar

Du greier deg sikkert med en billigere router, fordelen med ac-modellene er at de støtter den nyeste Wi-Fi standarden. Hvis det ikke spiller noen rolle for deg med wifi hastighet, ville jeg gått for en billigere modell, spesielt hvis du ikke vil legge for mye penger på det. Asus har mye bra for tiden, du slipper nok unna med rt-n56u, ligger rundt 600 spenn.

Men ac66/68 er kremen. enig i det.

Lenke til kommentar

RT-AC66U er en super router, den er super stabil.

Eneste reboots jeg har hatt er når jeg har oppdatert firmware :)

Så løp og kjøp!

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1291082

RT-AC68U er vel litt mer fremtidsrettet, da den støtter den raskeste trådløse standarden.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2037634

http://www.dinside.no/925023/asus-rt-ac68u

Jeg har også hatt en RT-N56U, den har også vært veldig stabil.
Den har jeg liggende i en skuff å støver ned.. ;)

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Så løp og kjøp!

RT-AC68U er vel litt mer fremtidsrettet, da den støtter den raskeste trådløse standarden.

AC66U er vel også den nyeste standarden. Mener du N66U aka dark knight? For den var soleklart markedsledende, word up! Dritbra!

Lenke til kommentar

Hepp! Du sier du har en 6/0,6 linje fra Loqal, høres ut som meg at dette er ADSL. hadde selv 10/1 fra loqal en gang i tiden. bodde 1 km fra telefonsentralen. Men stort problem i trondheim og omegn er elendige kobberledninger som adsl går på. Er ikke sikkert du vil oppleve noen forbedring av å bytte ruter. Men du kan jo prøve.

Alternativet er å sjekke muligheten for å bytte til kable/fiber.

Lenke til kommentar

Så løp og kjøp!

Jeg har også hatt en RT-N56U, den har også vært veldig stabil.

Den har jeg liggende i en skuff å støver ned.. ;)

Er vel greit å ha noe i fremtiden også :)

Kan noen fortelle meg hvordan en ruter vil fikse problemet mitt? Folk sier ruteren vil forsterke signalet eller noe sånt, hvordan foregår det? Har kabel koblet fra pc til modemet fra før.

Vil bare være helt sikker på at dette kommer til å fungere. Fikk jo fikset det samme problemet tidligere etter mye mas på Loqal, uten noe hjelp av ruter, men nå er det tilbake igjen og har fortsatt fått null respons av de.

Lenke til kommentar

Hepp! Du sier du har en 6/0,6 linje fra Loqal, høres ut som meg at dette er ADSL. hadde selv 10/1 fra loqal en gang i tiden. bodde 1 km fra telefonsentralen. Men stort problem i trondheim og omegn er elendige kobberledninger som adsl går på. Er ikke sikkert du vil oppleve noen forbedring av å bytte ruter. Men du kan jo prøve.

Alternativet er å sjekke muligheten for å bytte til kable/fiber.

Vi skal egentlig ha 6/0,6 ja, men den er halvert.

Problemet er at vi ikke har tilgang til å få fiber. Få naboer så sjangsen på det er er veldig smal.

Har ADSL ja vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvordan en ruter vil fikse problemet mitt? Folk sier ruteren vil forsterke signalet eller noe sånt, hvordan foregår det? Har kabel koblet fra pc til modemet fra før.

De nevnte Asus routerene har mye mere og kraftige innmat enn de fleste routere og multimodem på markedet i dag... Og de har kraftigere radiosendere, samt bedre antenner, som vil gi deg bedre dekning og signalstyrke...

Men problemet ditt er avstanden til sentralen... I følge Loqal sine sider, så opplyser dem om at du kan få opptil 7Mbit nedlastning på inntil 3 km fra sentralen... Siden du ikke får mer enn maks 6Mbit, så betyr jo det at du er lengre unna enn 3 km... Du vil med disse avstandene, på ADSL, aldri få et optimalt nett... Du ligger i grenseland for å i det hele tatt få ADSL... Men ved å bridge boksen fra Loqal, så den kun fungerer som et modem. og koble til en skikkelig router som håndterer alt av trafikk, så får du i det minste optimalisert nettet ditt så godt som mulig...

Så kjøp deg en skikkelig router, så får du i det minste et bra lokalnett....;)

Lenke til kommentar

De nevnte Asus routerene har mye mere og kraftige innmat enn de fleste routere og multimodem på markedet i dag... Og de har kraftigere radiosendere, samt bedre antenner, som vil gi deg bedre dekning og signalstyrke...

Men problemet ditt er avstanden til sentralen... I følge Loqal sine sider, så opplyser dem om at du kan få opptil 7Mbit nedlastning på inntil 3 km fra sentralen... Siden du ikke får mer enn maks 6Mbit, så betyr jo det at du er lengre unna enn 3 km... Du vil med disse avstandene, på ADSL, aldri få et optimalt nett... Du ligger i grenseland for å i det hele tatt få ADSL... Men ved å bridge boksen fra Loqal, så den kun fungerer som et modem. og koble til en skikkelig router som håndterer alt av trafikk, så får du i det minste optimalisert nettet ditt så godt som mulig...

Så kjøp deg en skikkelig router, så får du i det minste et bra lokalnett.... ;)

Så jeg har nå fått tak i en Asus rt-n66u, kobla den opp, modemet skal være i bridge modus i følge Loqal og det første som skjer er 'attemting to reconnect' ingame. Kan ikke 100% si at det ikke fungerte, men skal prøve å få spilt litt i morgen så får vi se om jeg får flere dc's.

Er det noe mer jeg bør gjøre i asus router konfig. greia?

Alt skal være koblet opp rett, og fungerer helt fint bortsett fra den ene gangen jeg har dc'et fra LoL, men som sagt skal teste ut mer i morgen.

Takk for all hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...