AnonymDiskusjon Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Altså, greit nok at folk vil ha unge når de er 20 år, men hva er greia med den nye trenden? Gi ungene så mest mixa og spesielle navn som mulig? Altså, Nathaniel, Emilian, Isadorah, Linnea Teodora, Leo Nathaniel, Ella Linnea, og sikkert 147821784 andre varianter som dere sikkert har hørt før. Er det noe jeg har gått glipp av? En guinness-rekord mot å ha det merkligste navnet? Og til eventuell barnevognsmafia: Nei, jeg trakkasserer ikke ungen din. Anonymous poster hash: 1a937...09d Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 (endret) Hvilken ny trend? Er nok ikke en ny trend dette. Personlig så synes jeg at navnene som du kaller for syke og merkelige, er fine og orginale. Men det for vel være opptil hver enkelt å vurdere. Smak og behag. Endret 8. desember 2014 av Hafti Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Dette er ikke noe nytt. Det er vel et forsøk på å være original og priviligert. Meget populært med dobbelt-navn på bygda. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Joda, ser da det at med dobbeltnavn er originalt, derav Kim Andrè, Tor Arne, Glenn Morten osv, men disse navna som man nesten skulle tro var funnet opp forstår jeg ikke helt hvordan kan bli ansett som originale.Jeg har aldri hørt om noen på min alder som heter Nathaniel, eller Leo-etellerannet. Så er tydligvis noe som har økt betraktelig. Anonymous poster hash: 1a937...09d Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Vet du egentlig hva definisjonen på original er? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Navn som Nathaniel og Noah er gode, gamle bibelske navn, bare med en ekstra -h. Nathaniel er lenge brukt i engelsktalende land, som Nathan eller Nate. Stiller meg litt mer spørrende til bruken av navnet "Liam" i Norge. Men det har visst nå blitt helt normalt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Vet du egentlig hva definisjonen på original er? Jepp, og jeg vet at originalt er ganske subjektivt, men igjen så har jeg aldri hørt om noen 80/90-talls kids med sånne navn. Derfor jeg lurte på om det hadde skjedd noe. Anonymous poster hash: 1a937...09d Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Hva synes folk om å hete Ulv? Lenke til kommentar
Tutti Frutti Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Har hørt værte navn! Men folk vil vel ikke at barna deres skal hete det samme som alle andre. Skjønner det godt jeg, har gått i klasse med folk som heter det samme som meg, og ble rimelig irritert når deres annmerkninger og timesfraver ble oppført på min fronter Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 På navnetelling i starten av 1900-tallet (mener jeg) så var det noen som het Blondina og Brunetta... Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Navn på dyr var faktisk forbudt ei stund, men så ble det tillatt igjen fordi alle navnene med "Bjørn" `(Bjørn, Bjørnar) er en sterk tradisjon. Så det er ikke sikkert at Ulv og Hauk er tillatt... Ørnulf er jo et godt innarbeidet navn. På Island bruker man både Haukur og Hjortur (om jeg husker riktig). Og i middelalderen var det ganske vanlig å hete "Orm" eller "Ormsson" i Norge. Noe som kanskje ikke er lov å bruke i dag... Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Hauk er tillatt. Jeg vet om en unge som heter det. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Loke. Da kan man like godt kalle ungen for Judas eller Adolf. 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 En kan hete hva en vill til fornavn så lenge det ikke er registrert som et etternavn (finnes noen unntak) eller at navnet vil være til vesentlig ulempe. Det er altså lov å kalle ungen sin både Ulv, Hauk og Orm. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 (endret) Hei TS, anbefaler deg å kikke innom min tråd om det samme tema også https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1564595 Når det gjelder tema, så fatter ikke jeg heller dette. Men det er nok norges versjon på ghetto navn i slummen i usa. Der heter jentene "jewel", "diamond", "princess", "goldie", "necklace" osv..... dette for å desperat prøve å gi barna et fortrinn eller skape en illusjon om suksess. Ofte unge mødre på bygda ja..... Jeg er overhodet ikke fan av disse bohemnavnene og mener de vil bare gjøre mer skade enn godt.... edit: skrivefeil Så en sak i en nettavis i dag hvor overskriften var "XXX bruker sønnen Sokrates som treningsmanual, godt tips mener fitness ekspert" (eller noe sånt) SOKRATES!?!? Endret 5. februar 2014 av Henrik2k Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Du mener kanskje "necklace"? Navn på blomster og trær er vel også mer vanlige i USA, som "Poppy", "Cherry" og lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå