Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er det så mye syke navn?

Anbefalte innlegg

Altså, greit nok at folk vil ha unge når de er 20 år, men hva er greia med den nye trenden? Gi ungene så mest mixa og spesielle navn som mulig?

Altså, Nathaniel, Emilian, Isadorah, Linnea Teodora, Leo Nathaniel, Ella Linnea, og sikkert 147821784 andre varianter som dere sikkert har hørt før.

Er det noe jeg har gått glipp av? En guinness-rekord mot å ha det merkligste navnet?

Og til eventuell barnevognsmafia: Nei, jeg trakkasserer ikke ungen din.

Anonymous poster hash: 1a937...09d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, ser da det at med dobbeltnavn er originalt, derav Kim Andrè, Tor Arne, Glenn Morten osv, men disse navna som man nesten skulle tro var funnet opp forstår jeg ikke helt hvordan kan bli ansett som originale.

Jeg har aldri hørt om noen på min alder som heter Nathaniel, eller Leo-etellerannet. Så er tydligvis noe som har økt betraktelig.

Anonymous poster hash: 1a937...09d
Lenke til kommentar

Navn som Nathaniel og Noah er gode, gamle bibelske navn, bare med en ekstra -h.

Nathaniel er lenge brukt i engelsktalende land, som Nathan eller Nate.

Stiller meg litt mer spørrende til bruken av navnet "Liam" i Norge. Men det har visst nå blitt helt normalt.

Lenke til kommentar

Navn på dyr var faktisk forbudt ei stund, men så ble det tillatt igjen fordi alle navnene med "Bjørn" `(Bjørn, Bjørnar) er en sterk tradisjon.

Så det er ikke sikkert at Ulv og Hauk er tillatt... Ørnulf er jo et godt innarbeidet navn.

På Island bruker man både Haukur og Hjortur (om jeg husker riktig). Og i middelalderen var det ganske vanlig å hete "Orm" eller "Ormsson" i Norge. Noe som kanskje ikke er lov å bruke i dag...

Lenke til kommentar

Hei TS, anbefaler deg å kikke innom min tråd om det samme tema også :)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1564595

Når det gjelder tema, så fatter ikke jeg heller dette. Men det er nok norges versjon på ghetto navn i slummen i usa. Der heter jentene "jewel", "diamond", "princess", "goldie", "necklace" osv..... dette for å desperat prøve å gi barna et fortrinn eller skape en illusjon om suksess. Ofte unge mødre på bygda ja.....

Jeg er overhodet ikke fan av disse bohemnavnene og mener de vil bare gjøre mer skade enn godt....

edit: skrivefeil

Så en sak i en nettavis i dag hvor overskriften var "XXX bruker sønnen Sokrates som treningsmanual, godt tips mener fitness ekspert" (eller noe sånt)

SOKRATES!?!?

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...