Gå til innhold

Erstatte pc med mobil

Anbefalte innlegg

Heisann!

Eg ønsker å bli kvitt alt av pc og bærbar, og ønsker å gå over på en løsning der eg kan bruke mobilen min istedenfor. Hadde vert perfekt med en docking løsning slik at eg kan bruke stor skjerm og tastatur og mus til det eg trenger.

Mobilen eg har i dag er Galaxy S4, så eg er ikkje sikker kva løysinger som passer med den. Eg ønsker ikkje å bruke ei løysing som gjer at ein mister garantien på mobilen, og då antar eg ubuntu for android er ute av bildet ?

Noken som har gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror at du kan beholde din bærbare maskin litt lenger og vente til utviklingen og teknologien har gått litt fremover. Slik jeg ser det i dag så kan hverken nettbrett eller en telefon erstatte datamaskiner.

Joda, du har jo disse windows 8 nettbrettene som fint kan erstatte en datamaskin.

Acer%20W510%20Tablet.jpg?itok=iorSl3ne

Lenke til kommentar

Da jeg brukte Nokia N900 med Maemo-os og fast tastatur lekte jeg ofte med denne tanken om at dette kunne vært min eneste maskin, bare den hadde vært raskere med mer minne, større skjerm og høyere oppløsning. Men så kom det aldri noen oppfølger, og jeg føler at Android er et tilbakeskritt i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

For meg så erstatter ikke disse nettbrettene noe. :p

Dem kan fint erstatte lette oppgaver som regneark, surfing, chatting, skype, enkle spill osv.

Men avanserte 3d spill og videoredigering er dem selvsagt ikke erstatning for, men en ting er sikkert, dem erstatter betydeig mer en en androide mobiltelefon.

Lenke til kommentar

For meg så erstatter ikke disse nettbrettene noe. :p

Dem kan fint erstatte lette oppgaver som regneark, surfing, chatting, skype, enkle spill osv.

Men avanserte 3d spill og videoredigering er dem selvsagt ikke erstatning for, men en ting er sikkert, dem erstatter betydeig mer en en androide mobiltelefon.

Man kan få avanserte 3D-spill på dagens mobiltelefoner, men de må selvsagt være bygget spesifikt for telefonen. Se f.eks her.

Lenke til kommentar

Eg har den første ASUS Transformer og, men den er jo svakare enn S4 no.

Det er stort sett egentlig kun Evernote, Wimp, skriving, lydbøker, musikk og slikt eg skal bruke det her til så hardware kravet er ikkje så stort. Er egentlig begrensninga eg og ønsker. Eg har kasta vekk alt for mykje tid på pc med gaming og slikt som eg aldri får noko igjen for, så eg hadde en plan om å sterkt redusere muligheten for å kaste vekk tid på fjas, så speling blir det minimalt med.

Lenke til kommentar
Eg ønsker å bli kvitt alt av pc og bærbar, og ønsker å gå over på en løsning der eg kan bruke mobilen min istedenfor. Hadde vert perfekt med en docking løsning slik at eg kan bruke stor skjerm og tastatur og mus til det eg trenger.

Mobilen eg har i dag er Galaxy S4, så eg er ikkje sikker kva løysinger som passer med den. Eg ønsker ikkje å bruke ei løysing som gjer at ein mister garantien på mobilen, og då antar eg ubuntu for android er ute av bildet ?

Noken som har gode forslag?

En fullverdig PC får du hverken med Android, iOS eller WP. Ubuntu touch skal derimot gi deg full PC-funksjonalitet, med dockingmulighet for både ekstern skjerm, tastatur og mus. Foreløpig er det bare betatesting, men smarttelefoner med fabrikkinstallert Ubuntu touch, full garanti, reklamasjonsrett og support fra Canonical skal visnok komme i løpet av det halvåret vi er inne i nå. Det er mulig vi får vite mye mer i løpet av Mobile World Congress (MWC) i Barcelona 24-27 februar. Canonical har i hvert fall røpet at de skal ha en diger stand der med mye spennende nytt. Tidligere har de avslørt at de har fått samarbeid med 5 store mobiltelefonselskaper om å lage telefonmodeller med Ubuntu. Hvilke er ikke avslørt ennå, men det får vi kanskje vite under MWC. Forhåpentligvis får vi også noen lanseringer.

Mulig du kan få inn Ubuntu på Galaxy S4, men da ryker nok garantien. Vurder også å selge S4 får å delfinansiere en ny Ubuntu-telefon.

Lenke til kommentar

Ja, bedre enn bla android telefoner og andre alternativer er de så klart, men når det gjelder å erstatte en bærbar pc så er den ikke i nærheten.

Surface 2 Pro er faktisk ganske så sprek.

Knuser flere bærbare PCer i ytelse. Ellers har jo også Samsung Windows 8 nettbrett som har nogenlunde rå ytelse.

Uansett, til tyngre oppgaver har man da en stasjonær PC ;)

Lenke til kommentar

Hallo , diskusjonen er hvorvidt en mobil kan erstatte en pc(x86)

Surface 2 pro er en x86 maskin(tavle pc). En intel ultrabook uten fast tastatur og mouse/track pad og den har fullversjon windows.

Fremdeles en tablet.

Selvom iPhone kjører på 64bit arkitektur betyr det ikke at det er en fullblods PC av den grunn.

Lenke til kommentar

Ja, bedre enn bla android telefoner og andre alternativer er de så klart, men når det gjelder å erstatte en bærbar pc så er den ikke i nærheten.

Surface 2 Pro er faktisk ganske så sprek.

Knuser flere bærbare PCer i ytelse. Ellers har jo også Samsung Windows 8 nettbrett som har nogenlunde rå ytelse.

Uansett, til tyngre oppgaver har man da en stasjonær PC ;)

Jada, jeg kjenner til den, men blir likevel ikke det samme. Selv ikke med en USB port.

Lenke til kommentar

Surface 2 pro er en x86 maskin(tavle pc). En intel ultrabook uten fast tastatur og mouse/track pad og den har fullversjon windows.

Fremdeles en tablet.

Selvom iPhone kjører på 64bit arkitektur betyr det ikke at det er en fullblods PC av den grunn.

Surface 2 pro er og blir fremdeles en PC.

Fordi : X86 og fullversjon windows 8 som kjører .exe programmer.

Det er ikke input device som definerer en pc.

Lenke til kommentar

Fremdeles en tablet.

Surface 2 pro er og blir fremdeles en PC.

Fordi : X86 og fullversjon windows 8 som kjører .exe programmer.

Det er ikke input device som definerer en pc.

Kjære deg. selvom det kjører Windows 8, betyr det ikke at det er en PC.

Samme måte som "Ubuntu"-telefonen er heller ingen PC, selvom du kan koble til en PC skjerm, mus, tastatur og ha en fullverdig linux distro på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...