RandiA Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 17. - Litt av et bygg-kompleks, og flott foto-komposisjon Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 18. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2014 17. - Litt av et bygg-kompleks, og flott foto-komposisjon Takk, Randi - jeg har tatt bilde av dette mange ganger, og kanskje i gunstigere lys, men jeg ville få fram det spesielle terrenget rundt, og valgte dette. Bildet er tatt fra en båt full av turister og folk fra kirkegrupper i nord-Hellas, som ser på denne turen som en liten pilgrimsreise, for kvinner er det jo eneste måte å få sett dette på. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 18. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2014 18. februar - Påskesnø Det har generelt vært lite vinterbilder i denne utfordringen, og jeg har bare holdt meg i sørlige strøk hittil, så det er på tide med litt forandring. Påsken 2008 var det mye snø i fjellet der vi har en liten, nokså primitiv hytte, 6-7 km fra bilvei. Av og til kan det være vanskelig å finne igjen hytta, vi må alltid ha en skuffe parat festet høyt på veggen, så vi får spadd oss inn til døra. Nikon D200, 18-70 mm f/3,5-5,6, 1/320 s, f/9,0, ISO 100 _DSC0888 Snow.jpg by JorunT, on Flickr Lite moderne bekvemligheter her, vannet hentes i bekken 200 m unna, dette året var det ca 2 m snø og is vi måtte grave oss gjennom får å komme ned til vann. _DSC0866 Digging for water.jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Du verden, er hytta under snø-dynen der. Litt av en jobb det måtte bli da, håper spadene var tilgjengelige. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Du verden, er hytta under snø-dynen der. Litt av en jobb det måtte bli da, håper spadene var tilgjengelige. Vi har hatt mer snø enn dette, noen ganger ser vi knapt pipa. Heldigvis ligger hytta i en skråning, så det ser ikke fullt så ille ut fra forsiden. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 19. februar - Ravn Denne ravnen traff vi på en tur i fjellet (Hallingdal > 1000 moh) sensommeren 2006, den fulgte oss i flere kilometer og satt seg ned like i nærheten hver gang vi stoppet, synes å huske at den var bare et par meter unna da bildet ble tatt. Det heter seg at ravnen i vill tilstand er redd for mennesker, det var ikke denne. Nikon Coolpix 8400, 1/160 s, f/7,7, ISO 50 DSCN1918 Raven.jpg by JorunT, on Flickr Variant DSCN1917 Raven.jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Ser jo nesten ut som den likte å posere for fotografen også...flott bakgrunn uten forstyrrende elementer. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Ser jo nesten ut som den likte å posere for fotografen også...flott bakgrunn uten forstyrrende elementer. I alle fall viste den ingen tegn til frykt, den satt på en stor stein knapt to meter unna, så det var greit å få himmelen som bakgrunn. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 20. februar - Marinaen i Finike - Tyrkia I 2010 var jeg på en plante/fototur til Antalya-området i Tyrkia, de siste dagene hadde vi base i Finike, et stykke vest for Antalya by. Mange velstående utlendinger har tydeligvis slått seg ned her, om en skal dømme ut fra alle båtene i marinaen, som bildet viser et lite utsnitt av. Bildet er tatt med et kamera jeg hadde i lommen da jeg ruslet rundt like før det ble mørkt, en Canon Ixus 870S, et kamera jeg neppe kommer til å bruke mer. Bildet er lysnet litt. 1/250 s, f/5,0, ISO 100. IMG_0520 Sailing yachts Finike-Turkey.jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Morsomt, kaotisk bilde med alle mastene og refleksene - akkurat den ixusen hadde jeg også, godt fornøyd med den, den gangen.(Hadde andre før den fra "ixusens begynnelse") Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Takker. Dette kameraet ble jeg aldri godvenner med, alt for mye støy så snart det ikke var solskinn. Jeg brukte det mest til å ta opp små videosnutter. Det beste med det var størrelsen. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Ravnebildene ble meget fine. Flott med ville dyr/fugler man kommer nær inn på. Er enig i valget av bilde - ravner er kongen på haugen. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Fint vinterbilde, ser ut som dere hadde en jobb foran dere der... Spesielt ravnebilde, hadde vært artig å oppleve en slik en på nært hold! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 Ravnebildene ble meget fine. Flott med ville dyr/fugler man kommer nær inn på. Er enig i valget av bilde - ravner er kongen på haugen. Fint vinterbilde, ser ut som dere hadde en jobb foran dere der... Spesielt ravnebilde, hadde vært artig å oppleve en slik en på nært hold! Det var absolutt en spesiell opplevelse å ha raven på kloss hold i lang tid, den må ha hatt nærkontakt med mennesker før, tror jeg, siden den lot oss så nær innpå. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 21. februar - Ancusa azurea En siste blomst denne måneden, tror jeg. Dette er den blåeste blomsten jeg vet om, den er i nær slekt med oksetunge, som vokser i Norge. Bildet er tatt i Tyrkia i 2010, på vei opp fra Antalya til Taurusfjellene. Nikon D700, 60 mm MikroNikkor f/2,8 1/200 s, f/7,1, ISO 200 _DSC3647 Anchusa azurea.jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Nydelig, jeg har hatt Oksetunge en gang - og den der minner også litt om Borago officinalis. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 Ikke så rart at den ligner på borago, de er i samme familie, og begge er spiselige. På Kreta spiser de stilken (kokt eller stekt). Boragoblomster gjør seg godt i salaten. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Vet de også brukes i isbiter for pynt.....blomster kan brukes til litt av hvert. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Flott den blomsten der, treff på fokus og bakgrunn Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Nesten Cobolt-blå. Meget flott blomsterbilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå