Gå til innhold

Februarfest 2014 - JorunT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

17. - Litt av et bygg-kompleks, og flott foto-komposisjon :yes:

Takk, Randi - jeg har tatt bilde av dette mange ganger, og kanskje i gunstigere lys, men jeg ville få fram det spesielle terrenget rundt, og valgte dette. Bildet er tatt fra en båt full av turister og folk fra kirkegrupper i nord-Hellas, som ser på denne turen som en liten pilgrimsreise, for kvinner er det jo eneste måte å få sett dette på.

Lenke til kommentar

18. februar - Påskesnø

Det har generelt vært lite vinterbilder i denne utfordringen, og jeg har bare holdt meg i sørlige strøk hittil, så det er på tide med litt forandring. Påsken 2008 var det mye snø i fjellet der vi har en liten, nokså primitiv hytte, 6-7 km fra bilvei. Av og til kan det være vanskelig å finne igjen hytta, vi må alltid ha en skuffe parat festet høyt på veggen, så vi får spadd oss inn til døra.

Nikon D200, 18-70 mm f/3,5-5,6, 1/320 s, f/9,0, ISO 100

12611372534_c8d1742ee4.jpg
_DSC0888 Snow.jpg by JorunT, on Flickr

Lite moderne bekvemligheter her, vannet hentes i bekken 200 m unna, dette året var det ca 2 m snø og is vi måtte grave oss gjennom får å komme ned til vann.

12611367214_860fa66709.jpg

Lenke til kommentar

Du verden, er hytta under snø-dynen der. Litt av en jobb det måtte bli da, håper spadene var tilgjengelige.

Vi har hatt mer snø enn dette, noen ganger ser vi knapt pipa. Heldigvis ligger hytta i en skråning, så det ser ikke fullt så ille ut fra forsiden.

Lenke til kommentar

19. februar - Ravn

Denne ravnen traff vi på en tur i fjellet (Hallingdal > 1000 moh) sensommeren 2006, den fulgte oss i flere kilometer og satt seg ned like i nærheten hver gang vi stoppet, synes å huske at den var bare et par meter unna da bildet ble tatt. Det heter seg at ravnen i vill tilstand er redd for mennesker, det var ikke denne.

Nikon Coolpix 8400, 1/160 s, f/7,7, ISO 50

12611656894_ab5856e16e.jpg
DSCN1918 Raven.jpg by JorunT, on Flickr

Variant

12611253125_6d7d5ba81f.jpg
DSCN1917 Raven.jpg by JorunT, on Flickr

Lenke til kommentar

20. februar - Marinaen i Finike - Tyrkia

I 2010 var jeg på en plante/fototur til Antalya-området i Tyrkia, de siste dagene hadde vi base i Finike, et stykke vest for Antalya by. Mange velstående utlendinger har tydeligvis slått seg ned her, om en skal dømme ut fra alle båtene i marinaen, som bildet viser et lite utsnitt av.

Bildet er tatt med et kamera jeg hadde i lommen da jeg ruslet rundt like før det ble mørkt, en Canon Ixus 870S, et kamera jeg neppe kommer til å bruke mer. Bildet er lysnet litt.

1/250 s, f/5,0, ISO 100.

12653639434_49e2b98fe8.jpg

Lenke til kommentar

Ravnebildene ble meget fine. Flott med ville dyr/fugler man kommer nær inn på. Er enig i valget av bilde - ravner er kongen på haugen.

Fint vinterbilde, ser ut som dere hadde en jobb foran dere der...

Spesielt ravnebilde, hadde vært artig å oppleve en slik en på nært hold!

Det var absolutt en spesiell opplevelse å ha raven på kloss hold i lang tid, den må ha hatt nærkontakt med mennesker før, tror jeg, siden den lot oss så nær innpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...