RandiA Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Smart å få gjort unna slikt arbeid ja - da blir det orden i systemet.To flotte bilder på 6.februar. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 Smart å få gjort unna slikt arbeid ja - da blir det orden i systemet.To flotte bilder på 6.februar. Absolutt en grei måte å få unna jobben, på, samtidig som det blir et gjensyn med 'gamle synder'. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 7. februar - Over gjerdet Etter ca 5 år med det første digitalkameraet, ble det erstattet med et nytt, Nikon Coolpix 8400. Jeg ble spurt om hvorfor jeg ikke like godt valgte er speilreflekskamera, og det kan jeg jo i ettertid se var et betimelig spørsmål. Dette bildet er fra våren 2005, en trepeon (Paeonia rockii), som er ufattelig vakker. Idag er busken omtrent så høy som meg, blomstene er enorme, og dufter av varme hveteboller, det kan være over hundre av dem. DSCN0788.jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 8. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2014 Knall situasjon du har fanget de, godt å ha med kjente på bytur Mye triveligere når du er i godt lag, vet du Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 8. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2014 Knall situasjon du har fanget de, godt å ha med kjente på bytur 8. februar - dypdykk Dette er kanskje det eldste bilde i denne festen, ikke så imponerende, kvaliteten heller tvilsom. Det ble tatt i 1963 (!) tatt fra en skitur fra studenthytta vi hadde på Krogskogen til Sundvollen, bildet er tatt fra Kongens utsikt. Kameraet var et toøyet speilrefrekskamera laget i Tsjekkoslovakia, bildet ble skannet på en dårlig flatskanner fra en litt sliten 6x6 cm papirkopi.Kameraet arvet jeg fra faren min. Hytta Kongens utsikt.jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Morsomt med bildet fra 1964. Imponerende! Liker godt historiene dine om bildene, både om motiv og utstyr. Eksempel til etterfølge. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Kongens utsikt har endret seg relativt lite siden 1963 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Takk, Bykatt og Tomsi. Litt beskrivelse av bakgrunnen er vel nokså naturlig å ta med her, særlig med så gamle bilder som dette. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 9. februar - Bergen litt fra oven Bergen har mer å by på enn Bryggen og Fløyen, jeg falt for disse fargerike takene. Bildet er fra 2007. Nikon Coolpix 8400, 1/60 s, f/4,3, ISO 50 DSCN2352.jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 8. var virkelig dypdykk ja - mosomt bilde - Og takbildet ble da nokså spesielt også - man føler faktisk man flyr over takene.... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 8. var virkelig dypdykk ja - mosomt bilde - Og takbildet ble da nokså spesielt også - man føler faktisk man flyr over takene.... Takker. Jeg hadde nok bena godt plantet på jorda. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 (endret) 10. februar - Judastre (Cercis siliquatrum) Våren 2006 fikk jeg mitt første digitale speilreflekskamera, et Nikon D200, som jeg har hatt mye glede av. Judastreet er et syn om våren i Hellas, tett besatt med dyp rosa/lilla blomster, som også kan vokse rett ut av stammen i blomkållignende klaser. Biene liker dem godt også; da jeg tok fram dette bildet, så jeg plutselig at en bie ogå hadde sneket seg med. 1/60, f/6,3 ISO 100 Beskåret og fjernet en forstyrrende pinne DSC_0061 Cercis siliquastrum.jpg by JorunT, on Flickr Endret 12. februar 2014 av JorunT Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Takk Randi! 11. februar - Konitsa bro, Zagoria, Epirus Denne broen krysser elven Aoos, som går igjennom Vikos-Aoos nasjonalpark i Epirus, et fjellområde i nordvest-Hellas. Broen veldig smal, bare 2 m bred, og det henger en bjelle under som ringer når det er for farlig å krysse elven. Dette er et fantastisk område, med flere fjelltopper på over 2500 meter. Vikosravinen, som slynger seg gjennom nasjonalparken, sies å være den dypeste i verden i forhold til bredden. Bildet er tatt i 2008, Nikon D200, Micro Nikkor 60 mm f/2,8, 1/160 s, f/5,6, ISO 100 _DSC1498 Konitsa bridge, Zagorochoria-Epirus.jpg by JorunT, on Flickr Endret 12. februar 2014 av JorunT 1 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Bildet fra 1964 ble et VIRKELIG dypdykk ja! Et kjempefint bilde. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2014 Bildet fra 1964 ble et VIRKELIG dypdykk ja! Et kjempefint bilde. Takk, det var jo morsomt å høre. Jeg har mye eldre bilder enn dette, men ikke digitalisert. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2014 12. februar - Ophrys leucophthalma, en liten flueorkide Jeg har alltid vært interessert i botanikk, og i Hellas oppdaget jeg mengder av ville orkideer og ble hektet; kameraet har vært et godt hjelpemiddel for å identifisere dem. I Zagoria, Epirus, var det mange nye arter for meg, som denne. Den tilhører slekten Ophrys, som det finns et utall arter av, de er ganske rare orkideer med bittesmå blomster, mange av dem ligner på insekter, slekten kalles flueblomster på norsk. I 2008 hadde jeg enda ikke anskaffet stativ, så alle blomsterbilder ble stort sett tatt i liggende stilling. Nikon D200, 60 mm Micro Nikkor f/2,8, 1/160 s, f/10, ISO 100 _DSC1592 Ophrys leucophthalma - Zagoria.jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Herlige grønnfarger i 12.februar! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2014 Herlige grønnfarger i 12.februar! Au, det var nok 11 februar det skulle vært, jeg gikk visst surr i kalenderen, har rettet opp de siste par datoene, men takk for kommentaren, Randi Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Flott bro, og jeg liker blomstermakroen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå