Quote Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Du ønsker vel ikke å la fortiden bestemme hva du skal gjøre videre? Det er bare urettferdig overfor deg selv. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Vi gjør vel alle feil? Det er en del av det å være menneske. Intet selvstendig, oppegående menneske har gjort de feilene jeg har gjort. De har vel gjort sine feil, men ikke i samme gate. Du ønsker vel ikke å la fortiden bestemme hva du skal gjøre videre? Det er bare urettferdig overfor deg selv. Ikke nødvendigvis, men jeg har det med å gjøre de samme banale, åndssvake bommertene igjen, igjen og igjen. Ønsker ikke å gå nærmere inne på akkurat hvilke feil, bommerter og brølere det er snakk om, i hvert fall ikke nå, pga. anonymitet. Anonymous poster hash: e0ac8...bbd Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Alle gjør feil, noen av feilene vi gjør er så ufattelig dumme at i alle fall jeg, holder sånn informasjon for meg selv. Ja da, de fleste av oss lærer av sine feil, noen grenger bare flere forsøk.For meg framstår du som et intelligent menneske, med en slags missfarget selvinnsikt. En åndssvak person ville aldri kunne skildre seg selv, så det er neppe noe galt med intelligensnivået ditt. Gudene skal vite at jeg har med mindre intelligente mennesker å gjøre titt og ofte! Uten å kjenne deg vil jeg likevel anta et par småting. Jeg mistenker at du sitter fast i en selvdestruktiv tankengang. Du har uten tvil den mentale kapasiteten til å ta vare på deg selv på en positiv måte, men du mangler antageligvis oppdkriften på HVORDAN. Vi som jobber i serviceyrker opplever mange typer mennesker, noen forbløffer oss, det er ganske utrolig hva en person med forholdsvis kort tankegang kan oppnå om han bare snubler over oppskrifta. Det er forholdsvis innlysende at du undervurderer deg selv, om du hadde den selvinnsikten du TROR du har ville du vært i stand til å styre unna dine svakheter og utnytte dine styrker, og det er vel her jeg antar du kunne ha mye igjen for å endre fokus. De aller fleste av oss føler mye av det du beskriver opp til flere ganger i livet, men vi tar konsekvensen av det. Den dagen du får til det vil du uten tvil få et rikere mer positivt liv. Du sitter selv på nøkkelen der, men du må tørre å lete etter den, og bruke den.Litt på sidelinja...: Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Det er EN ting som avgjør hvordan du kommer til å klare deg gjennom livet. Deg selv, ingenting annet. Så lenge du ikke har alvorlige fysiske mangler som hindrer deg i å gjøre noen ting som helst vil du med vilje kunne komme lengre enn de fleste! Sett deg små mål, jobb imot dem. Litt etter litt. Marker når du når dem, vær stolt av deg selv. Bygg din person og ditt liv til du kan se på deg selv og være stolt. Humør, personlighet, fremtoning og alt det der kommer av seg selv. Sett deg ned, skriv en liste over ting du ikke er fornøyd med, hvordan du kan forbedre dem med KUN egen innsats. Ikke takle alt på en gang, en ting av gangen. Når du har nådd dit mål går du over på neste, men ikke la det forrige forfalle. Høres komplisert ut men du har masse tid! Tenk på all tiden du bruker på å surfe på nettet, se på tv, somle og gjøre alt sånt. Når du har listen din vil de oppgavene du har skrevet ned der utgjøre fritiden din, du skal ikke se på tv før du har sett på listen og gjort det du skal gjøre for å nå ditt nåværende mål. Anonymous poster hash: 5546c...513 Lenke til kommentar
Lady_A Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) Med mindre du har voldt andre alvorlig skade så ser jeg ikke no grunn til at du skal være så ubrukelig og håpløs som du gir inntrykk av at du er TS. Jeg kan også garantere deg at det finnes ordentlig søppelfolk som også er verre enn deg der ute. Du er ikke den verste.Sett bort ifra å få letta hjertet, hva annet er det du vil oppnå med innlegget ditt? Dette er tross alt diskusjon.no, og folk liker gjerne å diskutere på div innlegg her inne. Skriv-svar. Hva slags svar er det du er ute etter ? Jeg ser at folk, som de empatiske menneskene de er, tar seg tid til å gi råd og tips til ett litt mer objektivt og (for dem) relevant syn på ting de ikke helt er enig med deg i.De "diskuterer" litt med deg. Slik jeg gjør.Men du "avviser" dem og ønsker ingen forsøk på "gode ord" osv osv selv om de blir servert i all sin oppriktighet. Hva er det du da er ute etter? Du får ikke sympati av meg. Du får faktisk heller mer forståelse ifra min side.Jeg forstår at livet er dritt til tider. Og også en selv som person i sitt eget syn. Og sikkert noen andres også.Been there, done that. Men du med dine formuleringer og tydelige intelligens burde for lenger enn lengst vite at du faktisk har noe å tilføye. Ellers hadde du vel sittet buret inne nå ? Cheer up. Selv om du ikke vil "høre" det. Endret 6. februar 2014 av Lady_A 1 Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Det som er litt morsomt er at TS tror han er spesiell, at han skiller seg ut. Når faktum er at det finnes millioner av mennesker der ute som er mye verre. Du er ikke spesiell. Du skiller deg ikke ut. Alt det du har gjort har utrolig mange mennesker gjort, og verre. For hver dumme person finnes det en enda dummere. Godt mulig du er en idiot, og helt håpløs, men det er pokker så mange av dere. Genene dine har ikke noe med dette å gjøre. 4 Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Fordelen med å leke martyr er at man kan sette seg selv i en offerrolle hvor man selv ikke er skyld i noe og ei heller er i stand til å gjøre noe med situasjonen. Bekvemt, så absolutt, men da fratar man også seg selv evnen og viljen til å bestemme over eget liv. Da velger man faktisk å være ulykkelig som et ubevisst valg. Deg om det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå