AnonymDiskusjon Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Charles Darwin hadde rett. http://www.goodreads.com/quotes/314894-with-savages-the-weak-in-body-or-mind-are-soon Det er ikke som at jeg ikke har prøvd, eller ikke har tatt i et hardt tak, for det kan jeg med hånden på hjertet si at jeg har. Hadde jeg bare vært en annen. En som er smart, sterk og dyktig. Men det er jeg ikke. Jeg er et null. Jeg valgte ikke å være til og hadde jeg kunne ha valgt, hadde jeg ikke blitt født inn i denne elendige kroppen og denne bedrøvelig begrensede hjernen som aldri får noe til rett. Jeg trakk de verste kortene i det genetiske pokerspillet. Jeg er dum og evneveik, har nedsatt fysisk helse på mange plan, har kort og godt svært lite å fare med. Jeg kan ikke finne en eneste god objektiv grunn til at jeg skal ha livets rett. Jeg har jobb og alt det der, har ingen narko/rusproblemer, er ingen belastning for samfunnet (skattebetalerene) enda. Jeg er absolutt en av samfunnets svake. Jeg kommer selvsagt aldri til å gifte meg eller få barn. Kan godt hende det er mange der ute som er like svake eller t.o.m. svakere enn meg som lager barn. Dem går det gjerne til hællvette med, sorry altså, kan ikke se det på noen annen måte. Ville bare få ut det jeg innerst inne har på hjertet. Ønsker ingen trøst eller "gode" råd som å ringe Kirkens SOS e.l. Anonymous poster hash: e0ac8...bbd Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Du er uten tvil veldig dyktig på å snakke deg selv ned Er forøvrig ingen racer selv, og er i tillegg en snylter uten jobb Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Er sikker på at det er mye bedre enn du selv tror. Er mange som er flink til å se på seg selv i negativt lys, vært der mange ganger selv. Noen ganger er det godt å lufte tanker. Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Slutt å vær fanget av dine egne nedbrytende tanker. Å tenke er overvurdert. 2 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Faren er at man lett overtenker og det er ikke bra... 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Charles Darwin hadde rett. http://www.goodreads.com/quotes/314894-with-savages-the-weak-in-body-or-mind-are-soon Det er ikke som at jeg ikke har prøvd, eller ikke har tatt i et hardt tak, for det kan jeg med hånden på hjertet si at jeg har. Hadde jeg bare vært en annen. En som er smart, sterk og dyktig. Men det er jeg ikke. Jeg er et null. Jeg valgte ikke å være til og hadde jeg kunne ha valgt, hadde jeg ikke blitt født inn i denne elendige kroppen og denne bedrøvelig begrensede hjernen som aldri får noe til rett. Jeg trakk de verste kortene i det genetiske pokerspillet. Jeg er dum og evneveik, har nedsatt fysisk helse på mange plan, har kort og godt svært lite å fare med. Jeg kan ikke finne en eneste god objektiv grunn til at jeg skal ha livets rett. Jeg har jobb og alt det der, har ingen narko/rusproblemer, er ingen belastning for samfunnet (skattebetalerene) enda. Jeg er absolutt en av samfunnets svake. Jeg kommer selvsagt aldri til å gifte meg eller få barn. Kan godt hende det er mange der ute som er like svake eller t.o.m. svakere enn meg som lager barn. Dem går det gjerne til hællvette med, sorry altså, kan ikke se det på noen annen måte. Ville bare få ut det jeg innerst inne har på hjertet. Ønsker ingen trøst eller "gode" råd som å ringe Kirkens SOS e.l. Anonymous poster hash: e0ac8...bbd ..men formulere din først post kan du til tusen. Noe positivt i alle fall, ser jeg.. 1 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Tenkte på det jeg også. Ts kan å formulere seg, det er jo noe. Langt fra alle som kan det. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Oppsøk hjelp. Du kan ikke ha det sånn med sånne tanker. Tror ikke noe på deg at du er så dårlig som du selv mener. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2014 Hei igjen! Kan legge til at jeg har en del års livserfaring i bagasjen, er ingen 'EMO'-tenåring med andre ord. Og mine erfaringer i livet så langt er av det slaget at jeg kan ikke la vær å se ting og tang på noen annen måte. Er klar over at mange er for gode til å kun se det negative og glemme alt som er bra. Klarer ikke å se skogen for bare trær, klarer ikke å se den ørlille gullklumpen begravd i all søpla; det blir fordømt mye søppel å lete igjennom. Suksessfulle, sterke og skikkelige mennesker har kanskje hatt mye til felles med slike som meg følelsesmessig, bortsett fra at de har den indre styrken og er faktisk gode/smarte nok i et eller annet til å utrette noe her i livet. Noe jeg aldri var. Jeg kommer aldri til å gå noen steder noen gang snart. I mitt liv har det har vært for mye dritt som utveier det lille gode. Har aldri klart å være noe annet enn brutalt ærlig om hvordan jeg ser ting. Rett og slett 'tough luck'. Anonymous poster hash: e0ac8...bbd Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Det handler vel om å prøve å se det positive i livet og å prøve å finne det positive i det man har og så prøve å ta noen grep som gjør at man trives med seg selv og det man har. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 TS' problem virker å være middelmådighet snarere enn "taperskap", ut fra hvordan han beskriver sine problemer. (Dette skriver jeg etter noen års arbeidserfaring med å lese tapere beskrive seg selv og bli beskrevet av andre.) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Vel! De aller fleste gjør en stor feil: det å fokusere problemer fører til ingen vei ut av elendighet. Det å fokusere løsninger, er helt noe annet.. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Vil takke dere alle for svar så langt. Pjuuok: "Oppsøk hjelp." Nei, det kommer jeg ikke til å gjøre. Sorry, altså. krikkert: Forstår hva du mener, bortsett fra at jeg er under middelmådig. Anonymous poster hash: e0ac8...bbd Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Du har arbeidsevne og boevne. Det setter deg over 10 % av befolkningen. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Du er veldig kritisk mot deg selv. Hva er det som er så ille med deg da? Er sikker på at vi hadde fått andre svar av de du jobber med eller folk som kjenner,deg. Man har et bilde av hvordan livet skal bli og hva man skal oppnå, men det blir sjelden slik. Man må gjøre det beste ut av kortene man får utlevert. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Bare ta meg på ordet, jeg har gode grunner til å se ting slik jeg gjør. Ja, det er nok mange middelmådige her i livet som sutrer og syter over at de ikke er noe annet enn middelmådige og fremstår som tapere. Men jeg er under middelmådig og har grunner til å synes det. Anonymous poster hash: e0ac8...bbd Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Er lettere å finne ut av det om du nevner eksempler Lenke til kommentar
Quote Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 I depresjoner så er det veldig lett å havne i en vond sirkel. Du leter etter argument for å bevise ditt eget syn av deg selv, samtidig som du overser det som tilsier noe annet. Dette tror jeg er litt viktig å tenke på. Det er naturligvis ikke enkelt å gjøre noe med det. Samtidig så må du tenke på hva som er best for deg. Hva har hjulpet før? 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Slik jeg forstår ordet middelmådig, er middelmådig faktisk under gjennomsnittlig i første omgang. Middelmådig er halvdårlig; gjennomsnittlig i beste fall på en god dag. Jeg er under middelmådig. Det er min vurdering og den eneste vurderingen som betyr noe. Tvillingsjel: Kommer ikke til å nevne eksempler, sorry. Bare tro meg når jeg sier at jeg har gjort for mange dumme feil, for mange brølere, for mange dårlige prestasjoner. Jarmo: Min evne til å formulere meg selv betyr ikke at jeg er god i noe annet. Anonymous poster hash: e0ac8...bbd Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Vi gjør vel alle feil? Det er en del av det å være menneske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå