D-600 Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Har så langt orginal optikk deriblant 24-70 2.8. Skal ha meg en lys sterk 70-200 2.8. Det blir enten nikon sin vr 2 eller nyeste Tamron med vc. Har det noe å si for hvem jeg velger med tanke fargelipasningen i forhold til orginaloptikken min?mener å ha lest det et sted men er ikke sikker. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Jeg har bestandig synes at Tamron-optikk gir varme farger i forholdt til Sigma, nesten på linje med grom-optikken til Canon. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 For meg endres lysforholdene mye, mye mer enn det jeg ser av fargevariasjon i glasset i optikken. Uansett ser kameraets lys- og hvitbalansemåler også gjennom glasset, og korrigerer seg selv etter hva slags eventuelt fargestikk det er i glasset foran. For meg personlig er eventuelt fargestikk i optikken langt, langt ned på lista over ting jeg kikker på når jeg velger optikk - den gode optikken har ca. de samme fargene. 1 Lenke til kommentar
D-600 Skrevet 1. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2014 Takker, da forstår jeg at det ikke vil skape mer jobb i etterarbeidet i LR, flott Er det andre ting som bør telle i favør av nikon sin 70-200 VR2 fremfor Tamron sin VC, med tanke på at den skal fungere i tospann med nikon 24-70, og ellers annen nikon optikk? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Takker, da forstår jeg at det ikke vil skape mer jobb i etterarbeidet i LR, flott Er det andre ting som bør telle i favør av nikon sin 70-200 VR2 fremfor Tamron sin VC, med tanke på at den skal fungere i tospann med nikon 24-70, og ellers annen nikon optikk? Du kan legge inn user presets i LR så bildene blir redigert utifra type objektiv du bruker. Lenke til kommentar
D-600 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Takk for svar! Hvem av de ville dere valgt? Er Tamron like god som nikon sin, leser litt forskjellig så klarer ikke helt å bestemme meg...... Skal på sikt brukes på d800(e) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå