Gå til innhold

Samsung S3 og oppdatere i hvilemodus virker ikke

k0n

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et lite problem med min Samsung Galaxy S3 som gjelder når jeg oppdaterer installerte APP-er.

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal beskrive problemet, men jeg tar det slik; APPer vil ikke oppdateres når skjermen blir "svart", det vil si, når telefonen går i "hvile". Jeg må konstant ta på skjermen hele tiden for å holde telefonen våken, ellers feiler alle oppdateringene, de som er påbegynt fullføres noen ganger.

Min forrige telefon, en SE SK17i (SE Mini Pro) fortsatte å oppdatere i "bakgrunnen" selv etter at jeg har trykket på telefonens hvile\av-knapp. Dette var var "awesome", jeg kunne bare trykke Oppdater Alle, så putte telefonen i lomma. Når jeg skulle bruke telefonen igjen, var alle oppdateringene ferdig.

Er det noe jeg har aktivert\deaktivert som forhindrer dette? Alt ettersom jeg vet så vil ikke automatiske oppdateringer starte når når telefonen er av. Denne har jeg deaktivert "as of now" fordi jeg vil ikke at den skal installere masse oppdateringer når jeg bruker telefonen. (bare når jeg ikke bruker den)

Jeg har ikke prøvd dette på mobildata, bare wifi, da mitt mobilabonement bare har 50MB data "innebygget". Wifi slår seg ikke av når telefonen går i hvile, denne er spesifisert til alltid på, jeg får fremdeles mail og annen info\data som krever aktiv netttilkobling.

Jeg har forsøkt og søke på nett angående dette, både på norsk og engelsk, resultatene sier storstett bare sette hvilemodus på skjermen til 30 minutter, samt installere app som holder telefonen våken. Dette føler jeg blir feil...

Forsåvidt å nevne er at folk jeg har spurt angående dette, kan ikke si å ha dette problemet. Jeg skal ikke si med sikkerhet på hvor lenge jeg har hatt dette "problemet", men ca siden jeg skulle oppdatere første app...

Har nettopp oppgradert Android OS 4.3, og må si meg veldig fornøyd med det. Dette var som å få ny telefon!

eller.. Kan det hende det skal være slik?

Takker for svar, på forhånd.

mvh
Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja , det er wifi innstillingene dine. Wifi - Avansert - Behold wifi på under hvilemodus - Alltid.

Eller bare når tilkoplet.

Men endrer du de så vil du miste mere batteri unødvendig.

Jeg har wifi til "Altid tilkoblet" bestandig, trodde jeg da, i dette tilfellet sto den på "bare når tilkoblet". Uansett, dette har ingen virkning på oppdateringene (testet før). Som jeg nevnte så fungerer mail og andre programmer som krever aktiv nettilkboling "plettfritt" og uten spesielle forsinkelser når telefonen er i dvale.

Forsåvidt så kan jeg nevne at jeg bruker Sky.fm og Digitally Imported Appene for å streame nettradio på jobb og noen ganger hjemme. Disse blir ikke påvirket av at telefonen går i dvale.

Samt, jeg kan kopiere musikkfiler og filmer mellom telefon og NAS, når telefonen er i dvale også.

I mellomtiden så tester jeg steaming av musikk, samtidig som jeg oppdaterer :)

Nå begynner jeg å bli fri for uoppdaterte apper, når disse blir litt og litt ferdig blir til slutt alle ferdig, dermed får jeg ikke testet mer før "neste runde" med oppdateringer kommer. Forsåvidt så kan jeg nevne, INGEN andre programmer som krever en "aktiv" telefon har problemer og fungerer som de skal når den er i dvale. (så vidt jeg vet, og av de Appene jeg bruker)

mvh

Daniel

Lenke til kommentar

Jeg har selv en S3 i tillegg til S4 og har ikke eller har hatt noe problemer som dette.

Du bør muligens gjøre en factory resett/wipe av den.

Selv har jeg sluttet å ha på auto oppdatering fra play. Mye bedre å ha kontroll selv, og således f.eks å kunne ignorere eventuelle oppdateringer av apps som man vet har bugs eller en ny funksjon man ikke ønsker.

Mail og andre bakgrunns program bruker wakelocks . Det blir noe annet enn pågående downloads.

Lenke til kommentar

Jeg har selv en S3 i tillegg til S4 og har ikke eller har hatt noe problemer som dette.

Du bør muligens gjøre en factory resett/wipe av den.

Selv har jeg sluttet å ha på auto oppdatering fra play. Mye bedre å ha kontroll selv, og således f.eks å kunne ignorere eventuelle oppdateringer av apps som man vet har bugs eller en ny funksjon man ikke ønsker.

Mail og andre bakgrunns program bruker wakelocks . Det blir noe annet enn pågående downloads.

Du har muligens rett angående "wakelocks". Jeg har forsket litt på å ha nettradio kjørende mens jeg oppdaterte. Der ble de siste appene vellykket oppdatert.

Noe annet jeg la merke til i Android 4.3 er at da står det at "Could not connect to host\invalid url" i rullegardinen eller tilsvarende, husker ikke 100% hva det stod, noe som fåreslår at telefonen\Play\nedlastinger blir nektet internettilgang når telefonen går i dvale. Litt rart egentlig, når tilatelsene sier at Google Play har full nettverkstilgang.

Jeg skal prøve en factory reset etterhvert, men enn så lenge er ikke dette ikke et veldig stort problem, bare irriterende.

Takker for info :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...