johanhs Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Når en overklokker setter en self opp Vcore på pros, men hva med spenninga på NB, Ram og AGP port? På NFS'en min kan jeg sette opp spenninga litt, men vet ikke hva som er fornuftig. Hjelper jo ikke med høy Vcore og stabil prosessor om Ram og NB lager tull...? :-? Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 AGP volt trenger du normalt ikke å røre så lenge skjermkortet ikke overklokkes, (NB får skjermkortet ditt strøm fra PSU?) RAM trenger ikke høyere volt med mindre du nærmer deg eller går over den frekvensen RAMbrikkene er spesifisert for. Du må som regel op med volten hvis CAS RAS osv verdiene settes mer aggresivt enn standard Hva mener du med NSF Lenke til kommentar
johanhs Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Takk for tips! Sorry, NFS var skrivefeil. Skulle stått NF7S (altså Abit HK mitt...) :oops: Skjermkortet får strøm fra AGP porten, ikke ekstern power. Overklokker skjermkortet. Har skjekka hvor langt det går før en får feil på grafikken og gått litt tilbake. Trodde det var kjølinga og ikke AGP spenninga som begrenset det? Vil ikke høyere spenning gi mer varme og grafikkfeil ved lavere hastigheter? Er kanskje mest aktuelt med kraftig kjøling (vann)? Så minnespenninga kan jeg la være i fred egentlig skjønner jeg. Mest aktuelt å tyne CPU spenninga. Men hva med spenningen på NB da? La den være på default? Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Tenk på skjermkortet på samme måte som CPU : "du øker frekvensen/FSB men må øke CPU volt paralellt, for å holde PC`en stabil" Øker du AGP volten kan du som oftest skru frekvensene mere opp, Hvor mye du øker volt, må kjølingen være med på å avgjøre. NB-ren Northbrigde volt ? får du justere den i BIOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå