Gå til innhold

marerittjobbintervju og betingelser

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg var på jobbintervju denne uken, faktisk 2.gangsintervju, og har spørsmål i forbindelse med det.

Jeg kjenner arbeidsgieren godt og har jobbet hos de for noen år siden og vet hva som skal til for å jobbe hos de. Jeg har fått tilbakemeldinger på at de i utgangspunktet ønsker meg til stilingen i deres bedrift, men vil ha en profesjonellprosess på dette uansett relasjon.

1 gangsintervju gikk stålende

2.gangsintervj var tøffere en det jeg trodde det skulle bli. Nå sitter jeg bare igjen med en uggen følelse for jobben.

De stilte meg mange spørsmål på jobbintervjuet, og hadde laget egne spørmålk til meg, siden de kjenner meg fra før. Derfor ble nok dette i utgangspunktet mmye tøffere enn det jeg trodde.

Det var 2 personer til stede under intervjuet. den ene stilte spørsmål, denm andre noterte og kunne komme med kommentarer til mine svar, innimellom litt spydig.

På slutten av intervjuet ramset de opp lønnsbetingelse sine og at dette kan jeg velge mellom ved opppstart hos de og jeg ønsker jobben. etterpå spurte de hele tre ganger kjapt om jeg fortsatt er interessert i jobben. Jeg ble i utgangspunktet sjokkert over betingelsene og hadde ikke lyst til å svare. Selvfølgelig har jeg lyst til å jobbe der, men til hvilken pris? jeg var i grunnen litt teit og svarte ja, jeg er intertessert etter at de hadde presset meg for mye på dette spørsmålet.

Nå i ettertid innser jeg hvor dårlig betingelsene er. Jeg får bedre utbetalt fra nav via dagpenger når den tiden kommer.

Jeg er frustrert over at de oppfører seg sånn mot meg, også er jeg aller mest sint på meg selv for at jeg ikke håndterte dette bedre. Kunne jeg ha behandlet dette på en bedre måte, i så fall hvordan? Deres strategi er tilsynelatende å legge lønnsdiskusjonen død en gang for alle, og de opplever at deres merkevare som bedrift kan tilllate seg slike betingelser.

Saken er i grunnen det at pr i dag har arbidsgiveren slitt mye med utskiftninger i den stillingen de etterlyser. Ingen blir pga betingelsene.

Mitt mål og øsnke er å få forhandlet meg til bedre betingelser, da jeg vet jeg kommer til å trives på arbeidsplassen. Er det noe håp for dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke i hvilken bransje dette er, jeg jobber som ingeniør i oljebransjen. Min erfaring er at du ikke får lønnen du fortjener, men lønnen du forhandler ved ansettelse. Når du først har fått lønn får du ikke noe mer enn hva det årlige lønnsoppgjøret tilsier. Det er fullstendig uaktuelt å forhandle lønn etter man først er ansatt er min erfaring, eneste som nytter for mer lønn er å bytte firma, eller bytte stilling internt hvor du går over i en stilling med mer ansvar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...