Satricom Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Hei,jeg lurer på hva jeg kan for den gamle maskinen min.Datamaskinen inneholder: hovedkort : Asus P5Q-PRO Prosessor: Intel core 2 duo 6850 3ghz Minne: Mushkin xp2 8000 (1000mhz) 2stk 2gb brikker (4gb totalt) Skjermkort: Asus radeon 5850 1gb Harddisk: Samsung 200gb 7200rpm Strømforsyning:Enermax 620 watt Skjerm: Samsung Syncmaster 2232bw Høytalere: Creative t10 Mus: Microsoft Basic Optical Mouse Tastatur: E-Blue Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Fint lite. 400-700 kanskje. 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 (endret) Dataen får du nok ingenting for, med mindre det er kildekode til innovativ programvare. Datamaskinen får du heller ikke så mye for, det er en gammel og utdatert som kun uvitende folk ville ha kjøpt. Hadde jeg vært deg ville jeg ha spart på maskinvaren og gjort noe nyttig med den. Du kan jo lage en hjemmeserver. Sett inn noen harddisker og installer FreeNAS på den så får du en høyst funksjonell NAS, mye kraftigere og bedre enn de fleste du finner i butikken! Endret 1. februar 2014 av Stian Aarskaug 1 Lenke til kommentar
Satricom Skrevet 1. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2014 Takk for svar, får 1500kr for den så da må jeg si meg fornøyd. Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 1500,- for det der?! Wow... Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 1500,- for det der?! Wow... grafikk kortet er greit for mining å den spiller enda dagens spill helt okay. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 grafikk kortet er greit for mining å den spiller enda dagens spill helt okay. Det der tviler jeg på. Jeg hadde ikke gitt deg mer enn 400 kroner for den maskinen. Er du klar over pristapet og hvor fort datamaskiner synker i verdi? 1 Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 grafikk kortet er greit for mining å den spiller enda dagens spill helt okay. Det der tviler jeg på. Jeg hadde ikke gitt deg mer enn 400 kroner for den maskinen. Er du klar over pristapet og hvor fort datamaskiner synker i verdi? Vell det viser bare at du ikke har peiling Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Vell det viser bare at du ikke har peiling Nå underdrev jeg prisen med vilje, men vi får se etterhvert som svarene hagler inn. Det hadde vært mye mer fornuftig å bare beholdt maskinen og gjort et prosjekt med den. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 (endret) Jeg hadde ikke gitt deg mer enn 400 kroner for den maskinen. Er du klar over pristapet og hvor fort datamaskiner synker i verdi?Vell det viser bare at du ikke har peiling Nei, PC-er synker drastisk i verdi - fort! Det er en såpass gammel og ineffektiv maskin at jeg vil fraråde salg, med mindre TS sitter i en økonomisk klemme og trenger penger desperat. Prosessoren blir hakkemat hvis du stiller den opp mot en Haswell i3! På effektivitet, strømforbruk, ytelse, funksjoner. Fordelen til Core 2 Duo er at den kan overklokkes. Men ja, hadde fått mer enn 400 kr, spesielt om skjermen følger med. Men mye mer enn dette, nei. Som sagt, bruk PC-en til noe fornuftig (prosjekt etc.). Eventuelt kjøp en SSD og bruke den til skole, film, server eller noe annet. PC-en kvikner til med en SSD, selv med bare 4 GB minne. Endret 1. februar 2014 av Stian Aarskaug 2 Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 (endret) Jeg hadde ikke gitt deg mer enn 400 kroner for den maskinen. Er du klar over pristapet og hvor fort datamaskiner synker i verdi?Vell det viser bare at du ikke har peiling Nei, PC-er synker drastisk i verdi - fort! Det er en såpass gammel og ineffektiv maskin at jeg vil fraråde salg, med mindre TS sitter i en økonomisk klemme og trenger penger desperat. Prosessoren blir hakkemat hvis du stiller den opp mot en Haswell i3! På effektivitet, strømforbruk, ytelse, funksjoner. Fordelen til Core 2 Duo er at den kan overklokkes. Men ja, hadde fått mer enn 400 kr, spesielt om skjermen følger med. Men mye mer enn dette, nei. Som sagt, bruk PC-en til noe fornuftig (prosjekt etc.). Eventuelt kjøp en SSD og bruke den til skole, film, server eller noe annet. PC-en kvikner til med en SSD, selv med bare 4 GB minne. Om jeg forstår TS rett har han alerede fårr tilbud om 1500 kr på maskinen som er akkurat det jeg jeg ville anta, Jeg hadde rett, jeg er best ferdig snakka. U loose Endret 1. februar 2014 av satyrion1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Om jeg forstår TS rett har han alerede fårr tilbud om 1500 kr på maskinen som er akkurat det jeg jeg ville anta, Jeg hadde rett, jeg er best ferdig snakka. U looseDet hadde ikke hatt noe å si om han hadde fått et bud på en million. Fakta er fakta. Sett bort ifra fakta så er det ingen her som har et ønske imot at TS får solgt maskinen, vi prøver bare å komme med gode råd. Så hvordan jeg (vi) taper har du en god jobb med å forklare. Dessuten ville jeg heller sagt det er kjøper som vinner, ettersom selger ikke får mye for maskinen. I tillegg til at den kunne ha erstattet en NAS til mange, mange tusen kroner! Altså med tanke på at hovedkortet i PC-en har 8 S-ATA-porter (6 stk. med RAID-støtte), en kraftig prosessor i hjemmeserversammenheng, mye fleksibilitet og oppgraderingsmuligheter osv. Skal du ha en detikert NAS med 6 HDD-plasser og 4 GB minne må du opp i over 13 000 kr. Og da er det treg prosessor, tregt minne og mindre fleksibilitet. Denne PC-en kan ha Linux og FreeNAS, og kan gjøre mange andre serveroppgaver samtidig som NAS-delen. Så er det verdt å selge denne muligheten for 1500 kr? Det er opp til TS å avgjøre. Det er ikke sikkert han har interesse av å ha filmer, filer osv. tilgjengelig over nettverket eller over hele verden for den saks skyld. Og det er helt greit, folk er forskjellige. 1 Lenke til kommentar
Satricom Skrevet 1. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2014 Jeg ble nå godt fornøyd med 1500kr, for maskinen er solgt. Har en pc til med tilnærmede specs liggende,så hvis jeg vil ha hjemmeserver så har jeg en klar.Det var bare for å få vekk en pc som ikke ble brukt.Har en gaming pc utenom. Den tida der fritiden min gikk til pc er forbi spesielt etter vi fikk et gammelt hus og barn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå