Gå til innhold

Pc`n forsøker å boote fra disk uten OS

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har kjøpt og fått satt sammen dette oppsettet: http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/data-i-deler/intel/intel-datoridelar-i5-4670k16gb/191517.7142/

Men når jeg setter inn en SATA 400 gig Hitachi Deskstar HDD som er hurtigformatert så forsøker pc`n å boote opp ifra denne disken, har vært inne i bios og sjekket, men klarer ikke og se noe der som skulle tilsi at den skulle boote fra denne disken, det kan godt være at jeg ikke helt vet hva jeg skal se etter...

Har dere noen tips til meg ?

aaandy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske naturlig at BIOS prøver å boote fra en disk den finner. Formatering fjerner ikke bootsektorer.

Hvis du har flere disker så er det en meny i BIOS for å sette hvilken som skal stå først i bootrekkefølge.

Og så er det gjerne en annen meny som sier hvilken type enhet som skal boote først - der pleier man å sette CD/DVD foran disker.

Lenke til kommentar

Det er ganske naturlig at BIOS prøver å boote fra en disk den finner. Formatering fjerner ikke bootsektorer.

Hvis du har flere disker så er det en meny i BIOS for å sette hvilken som skal stå først i bootrekkefølge.

Og så er det gjerne en annen meny som sier hvilken type enhet som skal boote først - der pleier man å sette CD/DVD foran disker.

Fant disken i diskbehandling, og det viste seg og være flere partisjoner på disken, slettet alle partisjoner og hurtigformaterte disken, nå booter maskinen fint, men finner ikke disken andre plasser enn i bios...tips anyone ?

aaandy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...