Woopzy Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Ble rådet til å henvende meg her av en bekjent som mente at det nok ville være kompetente folk her inne på forumet som kunne "løse" mitt lille problem. Over flere år så har min pc fungert som en drøm... uten at jeg har måtte oppgradere den. Men når har det oppstått et problem som jeg rett å slett ikke finner ut av. Ved bytte av skjermkort så oppleves det slik at spillene "lagger/hakker" selv om jeg kjører uten noen form for eye-candy.. dette fordi jeg personlig liker FPS foran eye-candy. Et Radeon 5750 HD ble byttet ut mot et nVidia 580GTX som jeg vil anta er et mye sterkere skjermkort en det eldre Radeon kortet. Jeg er en ivrig spiller av BF3 og Black Ops 2 der pc har fungert fint med det eldre Radeon kortet, men etter bytte så lar det seg rett å slett ikke gjøre å spille. Nå skal det sies at dette gjelder online.. og ikke singel player for da fungerer alt fint. Har prøvd å bytte tilbake til Radeon kortet, men det fungerte ikke. Hjelp? Specs : Asus Striker II Formula Intel Core 2 Quad Q6600 Corsair CM2X 4 gb nVidia GeForce GTX 580 (Radeon 5750HD det tidligere skjermkortet) Der er ingen unormale temp. ved stress test og der er nok strøm til de forkjellige komponentene. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-325285 Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Har du den nyeste driveren for skjermkortet? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 (endret) Har du fått endret internettforbindelsen din til sirup i det siste?http://www.nettfart.no/ BmOnline Endret 1. februar 2014 av BmOnline Lenke til kommentar
Woopzy Skrevet 1. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2014 Har du den nyeste driveren for skjermkortet? Jada.. siste nVidia driver er installert. Har prøvd div. eldre drivere da jeg har fått forståelsen av at nVidia sin siste driver ikke var helt optimal. Har du fått endret internettforbindelsen din til sirup i det siste? http://www.nettfart.no/ BmOnline Alt skal være under kontroll med forbindelsen. Nå skal det sies at jeg bruker trådløs.. men dette er testet opp mot kabel på samme forbindelse å der var minimal forskjell i ping og lantency. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Fikk du avinstallert AMD driveren skikkelig? Lenke til kommentar
Woopzy Skrevet 1. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2014 Fikk du avinstallert AMD driveren skikkelig? Jada... fikk fjernet det som skulle fjernes. Self så kan jeg aldri være helt sikker på at det ikke ligger noe igjen.. så derfor vurderer jeg en komplett reinstall av Win7 igjen.. men det skulle egentlig ikke være behov for dette. Bruker Revo Unistall Pro til å fjerne eldre drivere eller programvare. Lenke til kommentar
Woopzy Skrevet 6. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2014 Da kan denne tråden låses eller slettes.. åkke som egentlig. Løsningen ble ikke værre enn reinstall av Win7 Har prøvd reinstall før uten at problemene forsvant av den grunn.. men nå fungerer alt som det skal.. å jeg skjønner like lite ennå Men.. me be happy siden alt fungerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå