Gå til innhold

NX7000 vs T40P

Farfar

Anbefalte innlegg

Hva det angår varmeutvikling så har siste modeller av både HP Compaq og IBM lag av magnesium under dekselet.

Om det gjelder alle NX-er og T40 vet jeg ikke. Men de siste T40/T41 bør ha det.

T40 har ikke UNDER dekselet, men på baksiden av lokket. Dette for å beskytte skjerm mot støt osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra overload! Tror det blir T40... i steden for NX7000.

Hørte at harddisken produserer veldig mye varme siden det er 7200 rpm. Og det blir veldig varmt på håndleddet ditt.. mange sier det sjenerende. Men jeg tviler litt på det..

Lenke til kommentar
Bra overload! Tror det blir T40... i steden for NX7000.

Hørte at harddisken produserer veldig mye varme siden det er 7200 rpm. Og det blir veldig varmt på håndleddet ditt.. mange sier det sjenerende. Men jeg tviler litt på det..

Jeg fryser veldig lett på hendene. Jeg syns det er godt å kunne legge mine kalde fingre på harddisksiden. Den er ikke så veldig varm. Hvis jeg sammenligner med min egen kroppstemperatur så vil jeg tippe den siden med harddisken holder 35 grader.

Lenke til kommentar

Leste en review av maskinene. Og kundene sa at det var helt sinnsykt varmt, og at det liksom ikke var til å holde ut med. Det var liksom helt krise markise.. Teit spør du meg. Bare koselig det nå som det er vinter :-)

Videre leste jeg at en skrev i kommentarene at vekten av hendene dine får maskinen til å bøye seg litt nedover der PCMCIA slottene er. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Hva det angår varmeutvikling så har siste modeller av både HP Compaq og IBM lag av magnesium under dekselet.

Om det gjelder alle NX-er og T40 vet jeg ikke. Men de siste T40/T41 bør ha det.

T40 har ikke UNDER dekselet, men på baksiden av lokket. Dette for å beskytte skjerm mot støt osv.

Mer om dette:

"For å beskytte maskinen på reise har T41 fått magnesium i lokket for å beskytte skjermen, mens resten av maskinen er beskyttet av titaniumkompositt. Når den i tillegg til dette erutstyrt med IBMs patenterte ShockAbsorber, har man en løsning som er blant de mest robuste i markedet. En annen nyvinning på T41 er IBM Active Protection System som automatisk slår av harddisken ved uforutsette støt."

Edit: informasjonen gjelder også for T40, unntatt IBM Active Protection System.

Lenke til kommentar

Folkens,

jeg glemte selvsagt titanium. Magnesium-plater er normalt, mens titanium er en av de letteste metallene og benyttes for å unngå vektforøkning og for å bedre isolere varmen slik at andre komponenter ikke rammes av varmen. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...