Gå til innhold

Savner overklokking.no


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er jeg den eneste som savner oveklokking.no og alle de sprøe artiklene som ble laged dær?

 

Husker så godt når de vannkjølte og voltmodded en elektrisk tannbørste og når de monterte en elektrisk drill til en boksåpner. Når Kjell Erik lagde en av de første kaskade kjølerne og hadde med seg en rigg på en palle når han skulle overklokke.

 

Hva med en artikkel som gir nyere lesere et lite tilbakeblikk over når Norge var på toppen av overklokking og artiklene ble oversatt til andre språk og gjenbrukt på utenlanske sider.

 

Det var en av de få sidene du kunne lese om plansliping av kjølere og gpu/cpu i den tiden, lodde om motstand og ledebaner på skjermkort, bruke blyant for å åpne multiplier på prosessorer, lage vannkjøling av akvariedeler og bruktbildeler. Bruke multi PSU oppsett for å gi nokk strøm til peltier element.

 

Minnene strømmer på, for mye er glemt og jeg kunne ønske det var en plass jeg kunne lese de gamle artiklene igjen.

 

Mvh

Truls

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overklokking.no var kjempebra selv om de gjerne hadde bare tre artikler i måneden. Overklokking-forumene var også overlegne hw.no forumene, både på mengden entusiaster og originale påfunn. Dette ble avlivet ganske effektivt da det ble bestemt at overklokkingskategoriene skulle deles opp og bli underkategorieri de vanlige komponentforumene.

 

Nå er det ti år siden Overklokking sin storhetstid, det er det nesten så jeg ikke tror på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...