Zakke Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Kan pakken merkes med aldersgrense eller noe slik at posten må sjekke leg når pakken utleveres (er det ikke sånn vinmonopolet gjør det)? Hvis ikke så ser jeg ingen måte de kan kontrollere mottakerens alder på, og da er det vel bare å skrive feil fødselsdato ved registrering. I verste fall går det jo an å mekke sin egen lommefitte, så fortvil ikke Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 De sjekker ikke alder når du bestiller og de sjekker ikke alder når du henter. Det er ikke ulovlig å juge på alderen når du bestiller. De har ingen metode å håndheve reglene sine om 18-årsgrense. Hvertfall så lenge man bestiller oppkrav. Mulig de kan se det om du bestiller med eget kredittkort da. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Kan pakken merkes med aldersgrense eller noe slik at posten må sjekke leg når pakken utleveres (er det ikke sånn vinmonopolet gjør det)? Hvis ikke så ser jeg ingen måte de kan kontrollere mottakerens alder på, og da er det vel bare å skrive feil fødselsdato ved registrering. I verste fall går det jo an å mekke sin egen lommefitte, så fortvil ikke WHAT, KAN MAN BESTILLE FRA VINMONOPOLET?! Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Selvfølgelig kan man det! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Bor man langt nok unna et pol får man tilogmed gratis frakt. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 This changes everything Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 This changes everything Haha... Ryker du på en liten smell ikveld eller? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Men dette skal ikke bli en diskusjon om Vinmonopolet så la oss snirkle oss tilbake til trådens tema. Mkay? Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Selvfølgelig, beklager. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Jeg har forøvrig liksom bare fått pakker med dekknavn på, slik at det ikke står dildoer.no f.eks. Men har aldri sett noen aldersgrense på pakkene, typ "Denne personen må være over 18 år". Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Jeg kunne betale med kort på nett siden jeg var 13? Brukte Nordea. Bestilte forresten noe fra cdon da (som hadde 18-årsgrense), og da fikk jeg en e-post med "ordren din har blitt stoppet i vår sikkerhetskontroll". Løste seg ved at jeg sendte Pappas info, så jeg bestilte i hans navn i stedet, men det er vel ikke like greit når det er noe du vil holde hemmelig. Men det er det eneste tilfellet at det faktisk har hatt noe å si, og grunnen var vistnok at de ikke fant meg i personregisteret, ettersom fødselsdato ikke stemte med navn. Brukte mye paypal, og de har egentlig 18-års-grense, men de har aldri brydd seg. Bare å bestille, verste som kan skje er at du må kansellere ordren Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 10. juli 2014 Del Skrevet 10. juli 2014 Noe som slår meg som rart er at unge under 18 ikke kan kjøpe fra nettet. Det er betalingen som er problemet. Er man under 18, har man ikke muligheten til å betale over nett. Det kan man fint, bl.a. ved Visa Electron, eller spendon Førstnevnte jeg bruker så.. Men altså tviler på at kondomeriet har noen måte å håndheve denne aldersgrensen, så bare bestill det rekomandert i eget navn du Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 10. juli 2014 Del Skrevet 10. juli 2014 (endret) Kan du ikke kjøpe fra en annen nettside? Ups denne tråden var gammel dont blame it on me Endret 10. juli 2014 av Slettet-lYlo5C Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg