Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW 520i starter ikke

Anbefalte innlegg

Jeg fikk problemer idag da bilen min ikke ville starte. Jeg har prøvd å koble til med startkabler også, og latt kablene være tilkoblet ihvertfall en time før jeg startet men funket dårlig. Jeg merker på batteriet at det har blitt ladet så har liten tro på at det er batteriet som er defekt. Bilen har vært litt tungstartet den siste mnd. Så er ikke umulig at det er starteren som er defekt. Tidligere når jeg har startet har det kommet en slags "etterstart" lyd som kan høres ut som starteren sliter litt. Håper noen kan gi meg et svar på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med du har sjekket tennpluggene?

Nå er jeg langtifra en ekspert på biler , men i første instans hvis batteriet fungerer så er det gode muligheter for at det kan være slitte tennplugger som er problemet. Avhengig av bilen kan det la seg gjøre å demontere, rengjøre og se om det hjelper eller rett og slett bytte dem ut.

Lenke til kommentar

Ja, det er forsåvidt litt sånn "kjinnelyd". Den vil så gjerne starte men får liksom ikke den siste dytten. Jeg har prøvd å pumpe med gassen litt og da dabber kjinnelyden litt. Blir sikkert litt kvalt. Etter å ha stoppet å gasse og prøvd å starte igjen, så kommer den nærmere og nærmere en start igjen. Så det ser iallfall ut til at den får bensin. Men det er rart det tidligere var en slags skrapelyd rett etter en start av bilen.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det er med BMW, men på foresteren min så hadde jeg en gåen starter, den sveiv rundt og hørtes helt normal ut, men den trakk for mye strøm, slik at coilen ikke fikk nok volt til å lage skikkelig gnist..

Da hendte det at den fikk en nestentenning når jeg slapp starteren..

Prøvd å trille bilen i gang?

Mål over polene på batteriet når du drar på starteren også sier du her inne hvor mange volt batteriet har i startøyeblikket

Lenke til kommentar

Tidligere når jeg har startet har det kommet en slags "etterstart" lyd som kan høres ut som starteren sliter litt. Håper noen kan gi meg et svar på dette.

Det er ikke helt uvanlig at man får en form for skrapelyd eller hvinelyd akkurat like etter motoren starter. Det skyldes isåfall gjerne at innslaget/startsolenoid ikke går tilbake som den skal. Kan bla skje grunnet slitasje/treghet på akselen startertannhjulet glir, eller brudd i returfjær. Av og til kan det renses/smøres, byttes foringer, eller på annen måte fikses, men ny starter er vel det enkleste.

Kan låte ganske forskjellig, men her er et relativt typisk eksempel:

Lenke til kommentar

Hmm nesten så jeg vurderer å gå ned i garasjen å filme hvordan den skal høres ut..

Det der hørtes absolutt ikke bra ut..

Du kan ikke ha gjort som en kamerat av meg gjorde med sin 520, røket registerkjedet ?

Alt gikk rundt, men motoren startet ikke..

Først og fremst dog ville jeg ha prøvd å trille bilen i gang..

Evt ta av toppdekselet å se om kammene beveger seg...

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...