Gå til innhold

Chess vs Talkmore vs OneCall


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ser alle mobiloperatørene nevnt i overskriften har samme tilbud (FRI SMS MMS MELDING+ 5GB Data), men lurer på hvem av dem som har best datafart. Så vidt jeg forstår har Talkmore dekning fra Telenor (inkl 4G håper jeg), chess har egen dekning, men den skal visstnok være bra, mens Onecall har både sitt eget nett, og leier hos Telenor (desverre uten 4G).

 

Men hvilken er raskest? Og har chess like bra dekning som Talkmore (altså Telenor) på mer tilsideliggendeplasser? Jeg har vel nesten utelukket OneCall pga mangelen på 4G, men tok dem med bare for sikkerhetsskyld. Har heller ikke med Telenor i denne debatten, grunnet at deres priser er mye høyere.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Jeg har brukt alle disse operatørene du har nevnt. Er mest fornøyd med talkmore, de bruker telenor sitt nett har bank id, 4g osv. Dekninga til chess er jo fra netcom. Jeg slet litt med signaler når jeg var på fjellet og dette var irriterende, men talkmore derimot hadde en god linje. Anbefaler å gå for talkmore også, du vil dessuten hvis du blir vervet også få 2 månederavgifter gratis. Det er heller ingen bindingstid på. Så hvis du ønsker å bytte til talkmore, så bare si ifra så kan jeg gi deg nummeret på PM.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Han spør om hvilken leverandør som gir best datafart.
Talkmore gir opptil 10 Mbit/s på alle abonnement, og det er langt unna 4G-fart, selv om du er koblet på 4G-nettet.
Du kan kjøpe tilgang til større hastighet, om du vil ha maks fart som 4G gir må du betale 59 kr ekstra i måneden. BankID på mobil og HD Voice (kun mellom egne kunder og Telenor-kunder).

Chess tilbyr samme abonnement som Talkmore, men med full 4G-hastighet uten tillegg i månedsprisen.
De bruker NetComs nett. BankID på mobil og HD Voice får du også. (kun mellom egne kunder og NetCom).

OneCall tilbyr ikke 4G foreløpig, men de lanserer nok 4G samtidig som Tele2 får det (1. mai).
Du får opptil 21 Mbit/s i deres eget nett (Tele2/Mobile Norway), men når du er koblet opp mot Telenors får du langt lavere.
BankID på mobil, ikke HD-Voice.

Lenke til kommentar

Han spør om hvilken leverandør som gir best datafart.

Talkmore gir opptil 10 Mbit/s på alle abonnement, og det er langt unna 4G-fart, selv om du er koblet på 4G-nettet.

Du kan kjøpe tilgang til større hastighet, om du vil ha maks fart som 4G gir må du betale 59 kr ekstra i måneden. BankID på mobil og HD Voice (kun mellom egne kunder og Telenor-kunder).

 

 

Ok, men er ikke 10 mbit/s egentlig nokså raskt det også? Jeg har for øyeblikket onecall, og når jeg kjører deres nett på en speedtest, blir ikke den noe raskere enn 5mbit/s... Så da vil jeg jo egentlig få opptil dobbelt så raskt. Dessuten har jeg en iPhone 4S mobil, så jeg ser at jeg ikke vil kunne dra nytte av 4G uansett, frem til jeg eventuelt får meg en ny mobil. I verste fall kan jeg betale talkmore (om jeg skulle bytte til dem) 29 ,- ekstra i måneden for 20 mbit/s, som kun er en cola og en skolebolle mindre i måneden :p

 

Jeg har nå gått innpå netcom og telenor sine dekningskart, og telenor vant absolutt den duellen. Begge var nokså like der hvor jeg bor, men når jeg ser på plassen hvor hytta ligger, er telenor den eneste av de to som får 3G dekning (ingen hadde 4G dekning, uten at det overrasket meg noe serlig).

Endret av bjorni11
Lenke til kommentar

Kan vel være lurt å se på datapakkene også? Man betaler 219 for 10GB hos Chess, mens man må betale 229kr for kun 5GB hos Talkmore. Har selv chess uten hastighets sperre å ligger på ca 40mbps i downloud. Litt større mengde data går jo selvsagt mye fortere å laste ned. Vil også si at Chess har fantastisk flott kundeservice ;)

Lenke til kommentar

Kan vel være lurt å se på datapakkene også? Man betaler 219 for 10GB hos Chess, mens man må betale 229kr for kun 5GB hos Talkmore. Har selv chess uten hastighets sperre å ligger på ca 40mbps i downloud. Litt større mengde data går jo selvsagt mye fortere å laste ned. Vil også si at Chess har fantastisk flott kundeservice ;)

Hæ? Hvor finner du sånne priser? Jeg har talkmore fri tsm 5gb og må betale 299

Lenke til kommentar

Har for tiden Chess, og i det siste har jeg opplevd utrolig elendig dekning. Her snakker vi om edge dekning store deler i Oslo, og opplever også at samtaler støtt og stadig blir avbrutt eller mislykkes fordi jeg minster forbindelsen. Det skal sies at det ikke alltid har vært sånn med Chess (har vært kunde siden mai 2013) men har opplevd det de siste 4 mnd. Synes det er litt ille at man sitter oftere på edge enn 3G i Oslo.. Kan være lurt å tenke over.

 

Kan nevne at jeg oppplevde også med Telenor sommeren 2012 at dekningskartet deres ikke stemte i det hele tatt. Fikk forklart at det skulle være 3G dekning på hytta (kartet viste også det) så kjøpte dataabo. Fikk så vidt inn edge. Surt.

 

Nå som det er så lett å bytte abo vil jeg egentlig anbefale å teste ut hva som fungerer best der du trenger det mest (med mindre du har binding, da blir det litt vanskelig) :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...