Heika98 Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Jeg har kommet over en Susuki TSK på skolen som skal ha vært brukt til kjøreopplæring. Jeg har funnet ut at det er en 1993 mod. men jeg er ikke helt sikker. Den er nesten ikke innkjørt engang, kun gått ca. 380 km og alt orginalt. Den eneste "feilen" jeg kunne se var en ripe i framskjermen. Den har sikkert stått lagret i 20 år, så div. gummedeler er sikkert morkent, men jeg kunne ikke se noe spesielt (så ikke så godt etter). Bortsett fra den lille ripa i framskjermen ser den ut som om den kommer rett fra fabrikk. Hva er verdien på den, og hvor lite kan jeg by for den uten at det blir et skambud? Jeg synes det er for jævlig at et så godt eksemplar skal stå å støve ned i et lager, og har lyst til å restaurer den. Hvor mye kan man selge den 100% strøken for? Lenke til kommentar
sunbeam-transformer Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 en total strøken tsx Suzuki kan gå for 20.000kr. men behold den slik den er om det er virkelig strøken, og om den ser u skrudd ut, Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 31. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2014 en total strøken tsx Suzuki kan gå for 20.000kr. men behold den slik den er om det er virkelig strøken, og om den ser u skrudd ut, Hvorfor det? Er den ikke mer verdt 100 % strøken enn med flate dekk og morkne bensinslanger? Den er helt strøken foruten feil som kommer når den står i 20 år i et lager. Som jeg sa, det ser ut som den kommer rett fra fabrikken. Om jeg skulle kjøpt den slik den er nå, hvor lite tror du jeg kan få den for? Lenke til kommentar
sunbeam-transformer Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 det meste av gummi & dekk må skiftes ja, og skift olje osv. men ikke skru motoren i fra hverandre, med mindre motoren krever skift av deler. si 7.000kr. om dem ikke godtar den prisen, gå litt opp. men det beste er og få prøvestartet mopeden med ny bensin og se om den starter. eller kjøp mopeden u startet. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 31. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2014 Jeg hadde ikke tenkt å skru på motoren før det eventuelt blir nødvendig, bare bytte olje, dekk, slanger og andre nødvedige ting. Det er jo praktisk talt en "ny" moped. Jeg tenkte å kanskje starte på 5000 og se hva de sier. Jeg er 95 % sikker på at motoren starter med litt ny bensin, men da jeg så den tidligere i dag var bensintanken helt tør, kun en svak eim av bensin så jeg regner med at noen gummideler har morknet og bensinen har lekket ut. Jeg hadde kjøpt den selv uten å prøve å starte den først, men nå har det seg slik at fattern også vet om den (akkurat lik den hadde da han var like gammel som meg) og han har allerede sendt mail om den. Men han vil ha den som en "pyntegjenstand" i garasjen, mens jeg vil fikse det som trengs å fikses og kunne kjøre den (bittelitt) slik at den ikke står seg ihjel. Selvfølgelig vil den bli tatt veldig godt vare på. Jeg regner med at om fattern kjøper den så står den i garasjen til han blir irritert for at den står i veien, så setter han den på baksiden av garasjen og der står den og ruster til han selger den som rep. objekt eller noe sånt. Du vet, det vanlige. Mens jeg vil fikse den, ta vare på den og vedlikeholde den slik den fortjener. Det var nok OT. Men slik jeg har forstått deg så tror du jeg kan få den for ca. 10000, kanskje litt mindre, og om jeg selger den helt strøken kan jeg få bortimot det dobbelte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå