Aincrad Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Hei! Jeg bygde min første stasjonær i oktober 2013, så den er ikke alt for gammel. Alt har fungert ganske bra helt til igår. Jeg satt å surfet litt så sluknet pc'en plutselig.. da jeg prøvde å skru den på igjen så startet den rett inn i BIOS, hvor jeg måtte velge boot mode, så velge SSD'en hvor har installert windows 7 home premium 64 bit. i dag skjedde det igjen, mens jeg så på film. Jeg har en liten anelse om at det kan være PSU'en, men lurte på om nokken av dere vet hvordan man kan feilsøke et slikt problem? Er veldig redd for at pc'en/deler kan gå i stykke når noe slik skjer, så håper noen kan hjelpe meg å finne ei rask løsning speccs: I5 4670k AMD 7970 corsair RM 550w Kingston hyper 3k SSD 8 gb corsair RAM asus h87 mATX mvh Fortvilet førstegangs bygger! Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 (endret) Hei!Ja, det kan være strømmen som kutter. Bruker du bryteren bak på poweret når du slår av, eller lar du den stå på, slik at du bare har selve pc knappen i fronten til å slå av med, eller slår du den bare av på skrivebordet? Jeg tenkte først og fremst på kontaktfeil i den lille bryteren bak på poweret, men det kan være andre ting også. Bruker du å sette den i stby over lang tid?BmOnline Endret 31. januar 2014 av BmOnline Lenke til kommentar
Aincrad Skrevet 31. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2014 den bryteren bak har jeg aldri brukt, bruker alltid bryteren framme, ellers skrur jeg den av hver kveld via skrivebordet. No skjedde det igjen, men denne gangen ved oppstart, så krasjet den ca. 2-3 sek etter jeg trykte på på knappen http://puu.sh/6Fbp3.jpg dette er feilmeldingen jeg får(fikk ikke til å laste opp bilde) Noen som kjenner til dette? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Jupp. Spenningsregulatorene er for ustabile, så dataen skrur seg av for å beskytte komponentene. Prøv med en annen strømforsyning om du kan så skal du se det at problemet blir borte. Gå for en Corsair AX eller HX i stedet for RM. Selv en TX er ganske stabil i forhold til en RM. Lenke til kommentar
Aincrad Skrevet 31. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2014 Vet du om dette er en garanti sak? Viss jeg lar dette være for lenge, kan det skade andre komponenter? takk for svar! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Er nok en garanti sak viss det er PSUen og den ikke er for gammel. Er vel 5 års reklamasjon viss jeg ikke husker feil Det beste er jo å få prøvd en annen PSU for å være sikker. Ang ny PSU så har jeg en god liste over hvilke som er bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå