jokki Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Nå ser det faktisk ut som ati har tatt til fornuft og begynne å lage skikkelige drivere til linux. Tenker ikke på 3.2.5 driverene(som også suger) men det er snakk om catalyst drivere til linux Johan hopper seiersdans på bordet denne kilden var det jeg tok utgangspunkt i! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Noen som vet om de SELV leverer linux drivere til ATI Rage Mobility 16M kortet jeg har i laptopen? Hadde vært digg med TV ut (!!!) og mulitskjermstøtte... Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 NVIDIA har til og med FreeBSD-drivere, noe ATi ikke har. Heldigvis finnes det Radeonstøtte i freebsd., slik at man kan få DRI. http://people.freebsd.org/~anholt/dri/install.html Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 ATi burde skamme seg med tanke på linux driverene sine. Siste jeg sjekket var det minimalt med funksjoner for ATi kortene i linux, selv om det følger med en GUI til de. Personlig så har jeg nesten mer tro på å gjøre ting i XF86Config fila, enn med en GUI. Når GUI'en først roter det til og gjør det enkelt for deg, så sitter man jo der med skjegget i postkassa, når X11 sier nei ikke starter. Da er det bedre å gjort det i CFG'en først, men det er nå bare min mening. Si i fra den dagen da ATi's TV-ut fungerer i linux sammen med en skjerm eller at man kan kjøre to skjermer samtidig Da kommer kanskje jeg også til å hive nVidia kortet mitt, hvis ikke NV tryller frem noe lekkert til den dagen kommer da... Option "TwinViewOrientation" "Clone" # me out Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå