avo Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Spennende diskusjon Absolutt spennende. Er derfor jeg kaster meg inn i diskusjonen for fullt. Har jobbet mye med denne problemstillingen de siste månedene, og drømmer om å finne et fasitsvar, men det virker å være vanskelig. For et oppsett i størrelsen her er det ikke mange alternativer, så du er ganske så stuck med RAID, og ja i teorien er det sikrere med 6 enn 5, men virkeligheten har ikke alltid lest teorien... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Spennende diskusjon Absolutt spennende. Er derfor jeg kaster meg inn i diskusjonen for fullt. Har jobbet mye med denne problemstillingen de siste månedene, og drømmer om å finne et fasitsvar, men det virker å være vanskelig. For et oppsett i størrelsen her er det ikke mange alternativer, så du er ganske så stuck med RAID, og ja i teorien er det sikrere med 6 enn 5, men virkeligheten har ikke alltid lest teorien... I praksis er raid-6 sikrere enn raid-5. Om en disk ryker under rebuild av raid-5 er man fucked. Derfor er raid-6 å foretrekke. Jesus saves, God takes backup Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå