Gå til innhold

[Løst] Samsung F8000-serie, Intel WIDI sertifisert eller ikke?

Anbefalte innlegg

Har prøvd å få ny pc med win8.1 og som har Intel WIDI til å kople opp via Samsungs 'Screen mirroring) uten å lykkes.

I win8.1 får jeg opp tv'en, velger den og da gir F8000 meg en pin-kode. Men win8.1 gir meg ingen felt til å skrive inn koden. Det står bare 'kopler til', før den timer ut.

Jeg har oppdatert alle drivere, skjermdriver, widi, etc, på pc som Intel spesifiseres, men dessverre, det løser ikke problemet.

På Intels sider står det følgende: Intel WIDI sertifisert(coming soon). Med 'soon' tror jeg de mente, når de skrev det, at denne serien snart kommer på markedet.

http://www.intel.com/p/en_US/support/highlights/wireless/wireless-display

Jeg kontaktet Samsung Norge(chat) og der ble det sagt at WIDI ikke støttes i nordiske utgaver av F8000-serien.

Det synes jeg høres merkelig ut. Hvorfor skulle ikke dette fungere i Norge, og hvorfor skulle Samsung utelate WIDI på F8000-serien i nordiske utgaver?

Hvis så, kan det ha noe med frekvensbånd eller lignende å gjøre? Synes det i så fall er merkelig.

Tar gjerne i mot tips fra de, om noen, som har fått 'screen mirroring' til å fungere i win8.1 og med F8000.

En oppdatering:

Jeg har omsider klart å få WIDI til å fungere fra win81. mot Samsung F8000-serien.

Det første problemet, at win81. ikke gav meg noe felt til å skrive inn pin-kode gitt som ble vist på TV når en koblet seg til ble løst ved å koble seg av Wifi (ikke disable Wifi, men koble seg fra tilgangspunktet).

Da kom feltet frem og pc og tv ble "parret".

En kan koble seg til WIFI som normalt etter dette.

Men dessverre, projisering koblet seg fra få etter få sekunder.

Etter å ha lest mange sider på Intels forum for WIDI, hvor forøvrig Intels og MS sin implementering av WIDI i win8.1 får masse pepper, fant jeg løsningen.

Det er å installere siste utgave av WIDI for win8 og ikke bruke win8.1 funksjonaliteten.

Utgaven for WIDI og win8 finner du her: http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp62001-62500/sp62309.exe

Etter det så fungerer WIDI utmerket. Så det betyr at Samsung F8000-serien er sertifisert for Intel WIDI.

Underveis fant jeg også en løsning på hvordan en kan bruke 'Play to' på ikke sertifiserte tenheter. Se her

Note: As of 1/30/2014, Microsoft has announced that an upcoming change in Windows 8.1 will make this work around unnecessary

Men denne rettelsen tror jeg vil ta en stund før bli utgitt.

Endret av fasst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...