Gå til innhold

Microsoft kan gjøre retrett med Windows 8-funksjon

Anbefalte innlegg

Har ikke et selskap mer å tjene på å la kundene få det de vil ha ? MS har vel alltid vært litt arrogante,,,,

Strengt tatt er det aldri lønnsomt å la kundene få det de vil ha, men man prøver finne det som kundene totalt er villig å betale for som genererer mest overskudd. Man må finne en balanse for sin markedsstrategi. Den er som regel et forsøk på å maksimere profitt, ikke maksimere kundetilfredsstillelse. De siste prosentene med tilfredse kunder koster mye mer enn de første.

Bare et generelt synspunkt, jeg er ikke fornøyd med Microsofts valg, jeg prøver bare forstå dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De tenker ikke kun slikt. Store selskap tenker mye mer komplekst enn det. Selv små selskap tenker mer komplekst enn det. Men det er alltid en avveining. Man skal tenke på sitt eget beste også, ikke bare på kundens. Heller ikke kunden er tjent med at man går konkurs.

Lenke til kommentar

jeg kaller det ikke noen avveiing når Microsoft tydeligvis bare har tenk en bestemt gruppe brukere da de kom med metro på windows 8

Nå forsøker de selvsagt å reparere litt på det , men der er neppe nokk enda

Ja det tenker på framtiden, ikke alle gamlingene og tunglærte personer. Som ikke evner og omstille seg til noe nytt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg kaller det ikke noen avveiing når Microsoft tydeligvis bare har tenk en bestemt gruppe brukere da de kom med metro på windows 8

Ja det tenker på framtiden, ikke alle gamlingene og tunglærte personer. Som ikke evner og omstille seg til noe nytt.

Og alle ungfolene tar w8 på ca en mnd med banning og feiling? Snakker om supert tullesystem :rofl:

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Det er ikke fremtiden å begrense mulighetene , spesielt når det bare begrunnes med at man må lære seg noe nytt

Nå er det også skrevet gang på gang at alle de "nye" mulighetene slett ikke er bedre .

I beste fall gir det en liten forbedring i verste fall blir det bare kaos

Det jeg har skrevet om metro er at det er så lite fleksibelt i forhold tidlige startmeny

Men det er det flere av dere som nekter å godta.

I stedet begrunner dere det med dårlige argumenter som alt fra at man er gammeldags til at man er tunglært

Da glemmer dere at etter den gamle oppskriften hadde man lær seg den optimale måten å jobbe på som var en kombinasjon av tastatursnarveier og bruk av musen ( som man da ikke trengte å flytte så alt for mye )

Etter at metro kom så må man flytte musen mere for å gjøre de samme valgene

argumentet dere er bare at man heller skal bruke tastaturet hele tiden , noe som vil være direkte tungvind / vanskelig for flere Da man umulig kan klare å huske alt

Faktisk så kan det også være raskere å skifte mellom åpne programmer med musen enn å bruke tastaturet

Dessuten så er det flere programmer som er lagt opp slik at man enten må TAB-e seg mellom alternativer eller man kan klikke seg direkte på valget

Hvorfor kan man ikke fullføre det også i metro menyen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...