Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny Bil, billig som mulig

Woltox

Anbefalte innlegg

Halloen, jeg har nå vurdert å kjøpe ny bil, da min nåværende begynner å bli sliten.

Jeg vil da ha en billig bil som mulig (har hatt en golf 95model så skal ikke mye til for å bli bedre)

Jeg vil helst ha; Suv, kombi 5 dørs.

Liten krav liste; Elektriske justerbare speil, sentrallås, drivstoff gjerrig (ikke høye krav)

Har tittet litt på Suzuki Swift 4x4, til 230 tusen.

Fiat Panda lyser også relativt godt opp hos meg.

Men ønsker flere tips.

Endret av Woltox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Om du ønsker firehjulstrekk i den prisklassen har du ikke mange andre valg en Swift og Fiat Panda.

Men noen andre forlsag i samme størrelse prissjikt:

Volkswagen Polo, Kia Rio/Cee'd (7 års garanti), Skoda Fabia/Roomster/Rapid, Mazda 2/3, Nissan Note .

Sikkert flere og, det er veldig mye som passer kriteriene dine.

Lenke til kommentar

Daihatsu Sirion er også et alternativ.

Hvis den fortsatt selges i Norge da..

Nei, som du er inne på, den selges ikke lenger i Norge. Deler og support er fortsatt greit gjennom Kia-avdelingen til Bertel O Steen. Forøvrig en så på alle måter forferdelig bil at jeg finner det merkelig at de solgte noen i det hele tatt, men det er nå bare min mening. :)

Lenke til kommentar

Nei, som du er inne på, den selges ikke lenger i Norge. Deler og support er fortsatt greit gjennom Kia-avdelingen til Bertel O Steen. Forøvrig en så på alle måter forferdelig bil at jeg finner det merkelig at de solgte noen i det hele tatt, men det er nå bare min mening. :)

Min farmor hadde en Sirion en stund, det er faktisk en bil det går an å kjøre ganske inspirert med.

Jeg hadde det morsomt med den på vinterføre opptil flere ganger.

Lenke til kommentar

Hehe, at ikke alle ville dele mitt syn om hvor gjennomført kjip Sirion er var jeg forbredt på. Men av brukere jeg har lest ganske mange innlegg av, så kom det uventet at det var Snylter som skulle ta akkurat den bilen i forsvar som morsom, og velegnet for inspirert kjøring. Hallo, det er ikke farmor jeg rakker ned på, det er bilen! :green:

Men greit nok, alt med firehjulstrekk kan være litt artig de få dagene snøen laver ned, og jeg har bare kjørt de med 2 hjulstrekk (tror jeg, har ikke vært glatt nok til å spinne), og de har kanskje et annet hjuloppheng en 4x4. Litt usikker på den han har, men hadde golfen til trådstarter vært 3 år nyere ville en Sirion vært en klar nedgradering. Siron bråker både fra hjul og motor, har vonde seter, dårlig sittestilling-muligheter, har tynne vonde pedaler, giroverføring kjennes ut som det verste fra Peugout/Citroen, totalt mangel på styrefølelse, men likevel alt for følsom i høyere hastighet, og på en eller annen merkelig måte har de fått det til å kjennes ut som tyngdepunktet sitter i høyde med sidevinduene (mulig fravær av stabstag, jeg vet ikke). Ville heller ikke blitt forbauset om en Oktavia 1,4 kom susende forbi under akselerasjon... :closedeyes:

Kort sagt, en forferdelig bil. Men på den annen side forstår også jeg at trådstarter er på jakt etter billigst mulig ny bil, og da er han ganske sikkert inneforstått med at det er en grunn til at de er så billig. Og driftsikkerheten er nok helt sikkert bedre enn den gamle Golfen han har, selv om kjøreopplevelsen ikke er det. Det er jo bare sånn det er med biler, hvis han bruker sine 250.000 på en Mercedes får han en uendelig mye bedre kjøreopplevelse, men med på kjøpet mye mer risiko, ingen garanti, etc. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...